Ačkoliv Škoda Favorit vyjela na silnice v roce 1988, její historie se datuje až k listopadu 1982, kdy vláda vydala usnesení o rozvoji výroby osobních automobilů v Československu. Domácí značka se okamžitě pustila do práce. V ruce měla už prototyp vozu s vpředu uloženým motorem a poháněnou přední nápravou s označením Škoda 780.
Za pár měsíců se ale šéfem oddělení vývoje automobilů stal konstruktér Petr Hrdlička, který pracoval pod tlakem šibeničního termínu. Podle vlády mělo být auto hotové za dva a půl roku. Hrdlička kvůli designu vozu oslovil Giorgetta Giugiara, ten ho ale odmítl s tím, že pro Škodu už modely připravoval, ale žádný se nedostal do sériové výroby. Favorit proto navrhl jeho konkurent Bertone.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.