Ačkoliv Škoda Favorit vyjela na silnice v roce 1988, její historie se datuje až k listopadu 1982, kdy vláda vydala usnesení o rozvoji výroby osobních automobilů v Československu. Domácí značka se okamžitě pustila do práce. V ruce měla už prototyp vozu s vpředu uloženým motorem a poháněnou přední nápravou s označením Škoda 780.

Za pár měsíců se ale šéfem oddělení vývoje automobilů stal konstruktér Petr Hrdlička, který pracoval pod tlakem šibeničního termínu. Podle vlády mělo být auto hotové za dva a půl roku. Hrdlička kvůli designu vozu oslovil Giorgetta Giugiara, ten ho ale odmítl s tím, že pro Škodu už modely připravoval, ale žádný se nedostal do sériové výroby. Favorit proto navrhl jeho konkurent Bertone.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se