Jen rok poté, co obyvatele Československa ožebračila měnová reforma, rozhodla Komunistická strana o revoluci v automobilovém průmyslu. Na konci roku 1954 se stranící usnesli, že se v Mladé Boleslavi začne vyrábět vůz pro lid. A dokonce nadiktovali přesné parametry: Auto musí vážit maximálně 700 kg a spotřebovat 7 litrů benzinu na 100 km. Deset trnitých let vývoje právě začalo.
Prvním důležitým krokem bylo najít tu správnou koncepci pohonu. Existovaly tři možnosti. Buď konstruktéři uloží motor pod přední kapotu a bude pohánět přední kola, nebo zvolí rozložení transaxle (motor pod přední kapotou a pohon zadních kol) a nebo sáhnou po řešení s motorem vzadu pohánějícím zadní kola.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.