Za projektem vozu Trekka stojí nápad novozélandské společnosti Motor Industries International, která v šedesátých letech hledala možnosti, jak vyrábět užitkový vůz pro farmáře. Původně se uvažovalo, že by auto pohánělo soustrojí od britské firmy Bradford, pak se ale konstruktéři zaměřili na Škodu. Ta totiž i v době socialismu byla na Novém Zélandu známá – dovážela sem modely Octavia a pak i 1000 MB.
Trekka se začala vyrábět v roce 1966 a využívala právě pohon ze Škody Octavia. Šlo tedy o čtyřválcový motor s objemem 1,2 litru, který byl schopen produkovat 35 kW (47 k) výkonu. Poháněl zadní nápravu, což není právě ideální pro pohyb v terénu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.