Zdálo se to neuvěřitelné, ale v roce 1951 vydala československá vláda nařízení, ve kterém kopřivnické Tatře zakázala výrobu osobních vozů. Fabrika se měla specializovat jen na těžkou techniku. V té době ale bylo v Kopřivnici mnoho lidí, kteří si nepřáli, aby výroba známých luxusních vozů jen tak padla. Jali se proto připravit projekt nového modelu zcela tajně a bez vědomí tehdejších mocipánů.
A tak v pražské konstrukční kanceláři usedli za rýsovací prkno Vladimír Popelář nebo František Kardaus, aby navrhli nový vůz pro Tatru na lepší časy. Pracovali na něm několik let ve strachu z odhalení. Dokonce měli připraveny i náhradní projekty, kterými by při případné návštěvě zakryli chystaný vůz. V roce 1954 už ale Tatra znovu dostala povolení auta vyrábět, a tak se mohli pustit do práce legálně.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.