Zatímco na Západě se už čile projížděly vozy s vpředu uloženým motorem pohánějící přední kola, na východ od železné opony to ještě na začátku osmdesátých let nebyl až zas tak častý obrázek. Socialistické vozy zůstávaly věrné tradiční, avšak stárnoucí koncepci "vše vzadu". Ta je vhodná pro sportovní automobily, ale pro městské vozy nikoliv.
Soudruzi ovšem nelenili a začali nakukovat do kuchyně západních automobilek. První krok udělala sovětská značka Lada. A zatímco Češi stále čekali na svůj Favorit, který se objevil až v roce 1987, vyjely další hatchbacky s dnes již běžným rozložením hnacího řetězu. Řeč tak bude i o rumunském Oltcitu nebo jugoslávském voze Yugo, který to dotáhl až do USA.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.