Lada Niva byla prvním vozem automobilky v Togliatti, který se nevyráběl v licenci Fiatu. Celá řada dílů samozřejmě pocházela z Fiatu 124, tedy známého Žigulíku. Sovětští inženýři ale nelenili a sami vyvinuli podstatné díly včetně pohonu všech kol. Nový byl i design vozu s třídveřovou karosérií. Motor byl uložen pod přední kapotou.
Když v roce 1977 vyjela Lada Niva poprvé na silnice i do terénu, poháněl ji benzinový motor s objemem 1,6 litru a výkonem 72 koní. Řadilo se v prvních sériích pomocí čtyřstupňové manuální převodovky, k dispozici byl později modernější pětikvalt. Auto zvládlo maximální rychlost 130 km/h a podle tehdejšího standardního měření (při stálé rychlosti 90 km/h) spotřebovalo 8,3 litru benzinu na 100 km.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.