Technologii nafukovacích bezpečnostních pásů uvedl Ford poprvé u velkého zámořského SUV Explorer pro modelový rok 2011 a objednává si ji přibližně 40 % zákazníků. Pásy používají zadní cestující a na první pohled se nijak neliší od klasických.

Stejně jako airbagy se i speciální pásy aktivují teprve po nehodě. Během čtyřiceti milisekund po nárazu se naplní plynem ze zásobníku pod sedačkami a vznikne z nich něco jako polštář. Ten podle Fordu rozloží energii nárazu na pětkrát větší plochu než u běžného pásu a snižuje tak riziko poranění hlavy, krku i hrudníku. Pásy mají chránit hlavně nejzranitelnější cestující - tedy děti a seniory, kteří na zadních sedadlech nejčastěji cestují. Lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami.

Zatímco při rozvinutí airbagů se uvolňuje teplo, nafukovací bezpečnostní pásy se nafukují studeným plynem.

V Evropě zatím není taková technologie k dispozici, takže příští Mondeo, auto střední třídy, které u nás využívají hlavně manažeři a rodiny, se stane průkopníkem jejího používání.

Zajímá vás unikátní možnost porovnávat vozy mimo jiné podle toho, jaké prvky bezpečnostní výbavy mají ve standardu? Pak klikněte zde. Podrobný test aktuální generace Fordu Mondeo kombi si přečtěte zde.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist