Nový Ford Ranger si lze pořídit ve třech karosářských variantách. Single Cab je určena pouze pro dva cestující, zato nabízí velkou ložnou plochu. Super Cab je verze i s druhou řadou sedadel, kde je ale povážlivě málo místa. Nastupuje se protisměrně otevíranými dveřmi.

Třetí možností je volba Double Cab, která nabízí místo pro pět cestujících. Na zadních sedadlech je dost místa na kolena i pro vyšší postavy. V každém případě je ale na první pohled jasné, že Ranger oproti minulé generaci výrazně vyrostl.

Už v základní variantě je dlouhý 5274 mm, přitom má více než třímetrový rozvor. Verze Super Cab a Double Cab jsou dlouhé dokonce 5359 mm. Délka ložného prostoru je ve verzi Single Cab 2317 mm, Super 1847 mm a Double Cab 1560 mm.

Ford se snažil, aby i interiér působil moderně a hodnotně. Je pravda, že tu stále přetrvávají tvrdé plasty, na první pohled ale nevypadají špatně. Velmi dobře se sedí v pohodlných sedačkách, které ovšem stále neposkytují dostatek bočního vedení. Spolujezdec má k dispozici madlo.

To bude potřebovat zejména při výletech do terénu. Ranger je velmi schopný, což dokazuje jeho světlá výška 229 mm a přední a zadní nájezdový úhel ve shodné hodnotě 28 stupňů. Auto je schopné překonat brod do výšky 800 mm, což je o 100 mm víc než v případě Range Roveru.

Přitom ovládání pohonu všech kol je zjednodušené na potřebné minimum. Na středovém tunelu najdete otočný ovladač s možností nastavení pohonu jen jedné nápravy, obou náprav a redukce. Nechybí systém pro sjíždění kopců, ani pro rozjíždění ve svahu.

Ford Ranger je v Česku k dostání pouze s naftovými motory. Základ tvoří čtyřválec 2.2 TDCi s výkonem 92 kW (125 k) a maximem točivého momentu 330 Nm. Ten se jako jediný dá v nejlevnějším provedením spojit s pohonem pouze předních kol.

 

Ostatní verze jsou 4x4, díky tomu utáhnou přívěs s hmotností až 3,2 tuny (verze 4x2 zvládá 2925 kg). V této variantě si lze pořídit také základní čtyřválec nebo jeho silnější variantu s výkonem 110 kW (150 k) a 375 Nm točivého momentu. Vrcholem je pětiválec 3,2 TDCi s výkonem 147 kW (200 k) a 470 Nm.

My jsme si ke krátkému svezení vybrali verzi Double Cab se silnějším čtyřválcem. Ta se ukázala příjemně dynamická i při běžném cestování po silnici. Jen zvukově se motor neprojevoval tak kultivovaně, jak jsme očekávali. Vinu na tom ale zčásti nese jeho syrový stav – vůz měl najeto jen 100 km.

Velkým překvapením byla šestistupňová manuální převodovka s extrémně krátkými drahami, které připomínaly spíše sportovní auto, než užitkový vůz. Řadila přesně, vyžadovala ale trochu více síly k ovládání.

 

Vzhledem k tomu, že Ford Ranger je určen k převážení těžkých nákladů, je jeho zadní náprava tuhá. Přesto jsme dostali k vyzkoušení vůz bez zatížení. To mělo za následek trochu tvrdší jízdu, která například na nekvalitním úseku dálnice nebyla příjemná. Odskakování zadních kol jsme se ale naštěstí nedočkali.

Ford Ranger má nakročeno správným směrem. Zákazníci by ale možná ocenili možnost vybrat si mezi tuhou a běžnou nápravou, jako třeba v případě konkurenčního Volkswagenu Amarok. Zvláště tehdy, když velký pick-up slouží jen jako stylový povoz. V případě pracovního nasazení ale schopný Ranger jen těžko hledá konkurenci.

Vybrané ceny v Česku:

Single Cab XL 2.2 TDCi (92 kW) 4x2 - 485 500 Kč
Single Cab XL 2.2 TDCi (92 kW) 4x4 - 527 500 Kč
Super Cab XL 2.2 TDCi (110 kW) 4x4 - 610 000 Kč
Double Cab XL 3.2 TDCi (147 kW) 4x4 - 827 000 Kč

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist