U provozoven rychlého občerstvení Bageterie Boulevard české firmy Crocodille ČR, která vyrábí bagety a sendviče, mají vyrůst nabíječky pro elektromobily. Na spolupráci se řetězec dohodl s automobilkou Škoda Auto. Společně mají vyhledávat vhodná místa na umístění a realizaci výstavby nabíjecích bodů. Cílem je rozšířit nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily v Česku.

Obchodně to dává smysl. Kde majitelé elektromobilů zastaví, aby svůj vůz nabili, stráví obvykle desítky minut. Pokud je takové místo vybavené komfortním zázemím, nabízí se příležitost, že tu také utratí peníze například za občerstvení nebo nákup. I proto ostatně staví nabíjecí stanice u svých obchodů také obchodní řetězce jako například Lidl, Kaufland a další. V raných letech elektromobility tu bývalo nabíjení zdarma, od čehož ale provozovny postupně ustoupily.

„Průběžně hledáme partnery, se kterými budeme dále rozvíjet elektromobilní infrastrukturu. Těší nás spolupráce s českým řetězcem, který nenabízí typický fast food. Bageterie Boulevard je ‚exprès gourmet‘ řetězec, který přináší komplexní gastronomický zážitek,“ vysvětluje motivaci k uzavření spolupráce Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody Auto.

U všech franšíz rychlého občerstvení Bageterie Boulevard, kde je v provozu také výdejní drive-in okénko (nyní jich je sedm), mají ve spolupráci se Škodou brzy vyrůst rychlonabíječky s výkonem více než 150 kW. „Výstavba vysokonabíjecí infrastruktury je složitá, proto bude realizovatelná jen u takových provozoven, kde je dost místa,“ vysvětluje Maláček. Nabíjecí stanice a body budou od různých partnerů, Škoda chce fungovat v roli partnera a dohlédnout na to, aby stanice dobře kooperovaly s infotainmentem jejich elektromobilů a systémem plateb. V plánu je také ustanovit jednotný design přístřešků. 

Vedle toho mají vzniknout úplně nové nabíjecí „huby“ se zázemím. Jednou z prvních takových lokalit má být nabíjecí areál u Plané na Českobudějovicku. Bude tu v provozu celkem 14 nabíjecích bodů, z toho šest hyperchargerů s výkonem až 350 kW, které postaví společnost Ionity. Elektromobilisté se během nabíjení občerství v restauraci Bageterie Boulevard, před provozovnou by mělo být podle zveřejněných vizualizací dětské hřiště, aby si tu pohrály i děti během přestávky na cestách.

V provozu bude i centrum s názvem Škoda Experience, které má edukovat veřejnost o elektromobilitě. To postaví autorizovaný dealer CB Auto a vedle vystavených elektrických vozů Škoda se tu mají zájemcům prezentovat například nabíječky či jiné služby, které automobilka nabízí. Zákazníci si budou moci také rezervovat testovací jízdu elektrickým vozem.

S výstavbou jihočeského hubu se už začalo a hotovo má být koncem příštího roku. Obě firmy poukazují také na to, že jde o stavbu, která bude využívat udržitelný zdroj energie – z nedaleké vodní elektrárny o výkonu až 600 kW.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.