Počet elektromobilů na evropských silnicích rychle roste a kromě infrastruktury se stále častěji řeší, co se bude dít s bateriemi, až elektroauto doslouží. Akumulátor se dá samozřejmě recyklovat a některé materiály z něj opět použít při další výrobě. Zároveň se ale objevují i projekty v rámci takzvaného druhého života baterií, kdy se z nich postaví větší úložiště energie. Podobný projekt už loni ukázala Škoda Auto, rozhodně ale není sama.

Na úložištích pracují i další výrobci, mezi nimi třeba Kia. Korejská automobilka uzavřela už loni partnerství s německým dopravcem Deutsche Bahn, respektive jeho start-upem encore, který se stavbami úložišť z vysloužilých baterií zabývá.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.