Dacia Sandero se v Česku prodává od 159 900 korun a spolu se sourozencem Loganem tak jde o nejlevnější nová auta v Česku. S napětím se čekalo, jak si laciný hatchback velikosti Škody Fabia povede v nárazových testech. Zvláště poté, co jiná Dacia, rodinná Lodgy, vybojovala loni pouze tři hvězdy z pěti (podrobnosti zde).

Modernizované Sandero nakonec získalo čtyři hvězdy a vylepšilo tak tříhvězdičkový výsledek předchůdce z roku 2008. Jde o nejlepší vysvědčení vozu Dacia v historii testů Euro NCAP. Stydět se Sandero nemusí ani za dílčí výsledky testu, když ochrana dospělé posádky dosáhla 80 % a dětí 79 %.

Největší problém měla Dacia Sandero s bočním nárazem na sloup rychlostí 29 km/h, kdy se hrudník řidiče ocitl ve čtvrtém pásmu ohrožení z pěti možných. V této situaci hrozí velké riziko zranění. Kritiku si zaslouží i hlavové opěrky, které nedokáží ideálně ochránit krk předních cestujících po nárazu zezadu. Ostatní testy zvládlo Sandero se ctí. Ceník Dacie Sandero najdete zde a podrobný test čtěte zde.

Ještě lépe dopadli zástupci nových kompaktních kříženců terénních aut a hatchbacků. Nejen maximálními pěti hvězdami, ale především téměř bezchybnou ochranou dospělé posádky na úrovni 94 procent se prezentoval Chevrolet Trax. Kompaktní SUV přitom patří ve své kategorii k nejlevnějším, dá se objednat již od 329 900 korun.

Jen o něco hůře, ale stále s plným počtem hvězd, dopadl menší Renault Captur. Podobně jako u Dacie Sandero by měl i u něj řidič v ohrožení hrudník při bočním nárazu na sloup a krk při "polibku" jiného auta zezadu. Zato čelní ránu zvládl téměř bezchybně. Captur, který na rozdíl od Traxe vůbec nenabízí pohon všech kol, se prodává od 299 900 korun a jeho kompletní ceník najdete zde.

Nejhorší výsledek zaznamenal víceúčelový Nissan NV200 Evalia. Vůz kategorie MPV odvozený od dodávky získal od Euro NCAP jen tři hvězdy a 68 procent za ochranu dospělé posádky. Kromě podobných problémů jako u výše zmíněných dalších dvou zástupců koncernu Renault-Nissan s hrudníkem při nárazu na sloup a krkem při zadním ťukanci se Evalia moc neukázala ani při čelním nárazu. Místo řidiče se ukázalo jako ne zcela stabilní, zvlnila se podlaha.

 

A jak bezpečné je vaše současné nebo budoucí auto? Výsledky nárazových testů Euro NCAP pro většinu nových vozů prodávaných na českém trhu včetně videí ze zkoušek si můžete prohlédnout zde.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist