Dacia Sandero se v Česku prodává od 159 900 korun a spolu se sourozencem Loganem tak jde o nejlevnější nová auta v Česku. S napětím se čekalo, jak si laciný hatchback velikosti Škody Fabia povede v nárazových testech. Zvláště poté, co jiná Dacia, rodinná Lodgy, vybojovala loni pouze tři hvězdy z pěti (podrobnosti zde).

Modernizované Sandero nakonec získalo čtyři hvězdy a vylepšilo tak tříhvězdičkový výsledek předchůdce z roku 2008. Jde o nejlepší vysvědčení vozu Dacia v historii testů Euro NCAP. Stydět se Sandero nemusí ani za dílčí výsledky testu, když ochrana dospělé posádky dosáhla 80 % a dětí 79 %.

Největší problém měla Dacia Sandero s bočním nárazem na sloup rychlostí 29 km/h, kdy se hrudník řidiče ocitl ve čtvrtém pásmu ohrožení z pěti možných. V této situaci hrozí velké riziko zranění. Kritiku si zaslouží i hlavové opěrky, které nedokáží ideálně ochránit krk předních cestujících po nárazu zezadu. Ostatní testy zvládlo Sandero se ctí. Ceník Dacie Sandero najdete zde a podrobný test čtěte zde.

Ještě lépe dopadli zástupci nových kompaktních kříženců terénních aut a hatchbacků. Nejen maximálními pěti hvězdami, ale především téměř bezchybnou ochranou dospělé posádky na úrovni 94 procent se prezentoval Chevrolet Trax. Kompaktní SUV přitom patří ve své kategorii k nejlevnějším, dá se objednat již od 329 900 korun.

Jen o něco hůře, ale stále s plným počtem hvězd, dopadl menší Renault Captur. Podobně jako u Dacie Sandero by měl i u něj řidič v ohrožení hrudník při bočním nárazu na sloup a krk při "polibku" jiného auta zezadu. Zato čelní ránu zvládl téměř bezchybně. Captur, který na rozdíl od Traxe vůbec nenabízí pohon všech kol, se prodává od 299 900 korun a jeho kompletní ceník najdete zde.

Nejhorší výsledek zaznamenal víceúčelový Nissan NV200 Evalia. Vůz kategorie MPV odvozený od dodávky získal od Euro NCAP jen tři hvězdy a 68 procent za ochranu dospělé posádky. Kromě podobných problémů jako u výše zmíněných dalších dvou zástupců koncernu Renault-Nissan s hrudníkem při nárazu na sloup a krkem při zadním ťukanci se Evalia moc neukázala ani při čelním nárazu. Místo řidiče se ukázalo jako ne zcela stabilní, zvlnila se podlaha.

 

A jak bezpečné je vaše současné nebo budoucí auto? Výsledky nárazových testů Euro NCAP pro většinu nových vozů prodávaných na českém trhu včetně videí ze zkoušek si můžete prohlédnout zde.