Neuvěřitelných 62 modelů a nejvyšší tržní podíl v historii 15,6 % - takovou vizitkou se v Česku podle statistik Svazu dovozců automobilů mapujících prodej nových aut v prvních čtyřech měsících letošního roku chlubí kategorie terénních aut. Drtivou většinu z nich tvoří vozy SUV, které se tváří jako offroady, ale jsou určeny hlavně pro jízdu po asfaltu.
Nejvíce nových přírůstků v poslední době registrujeme mezi menšími SUV. Před pár týdny přijel na trh nový Renault Captur (podrobnosti čtěte zde), v červnu se začnou prodávat Chevrolet Trax (podrobný test najdete zde) a Peugeot 2008, který zatím ještě nemá stanovené ani české ceny (jeho první test přinášíme zde). Blíží se i příjezd nové generace oblíbeného Suzuki SX4.
A tady je žebříček deseti aktuálně nejdostupnějších nových vozů kategorie SUV na českém trhu:
Dacia Duster od 249 900 korun
Suzuki SX4 od 269 900 korun
Nissan Juke od 299 000 korun
Fiat Sedici od 299 900 korun
Renault Captur od 299 900 korun
Chevrolet Trax od 329 900 korun
Nissan Qashqai od 349 900 korun
Škoda Yeti od 349 900 korun
Mitsubishi ASX od 360 000 korun
Opel Mokka od 384 900 korun
Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny platí k 26. 5. 2013.
Suzuki SX4 se prodává už od 234 900 korun, ale pouze ve verzi bez ochranných prvků karoserie, která nemá s vozy SUV nic společného. Do žebříčku jsme zařadili nejlevnější provedení verze Outdoor. Od 237 900 korun stojí třídveřový terénní vůz Lada Niva, který se ale autům v žebříčku také vymyká. Kvůli odlišnosti od běžných SUV jsme do něj nezařadili ani terénní verzi minivozu Panda s pohonem všech kol od 349 900 korun.
Kromě Renaultu Captur nabízejí všechna ostatní SUV v žebříčku možnost pohonu všech kol. Tyto verze jsou ale samozřejmě dražší než uvedené základní varianty. Přehled všech SUV s pohonem 4x4 do půl milionu najdete zde.
Mezi nejčastějšími argumenty odpůrců vozů SUV patří stížnosti na jejich žravost a slabou dynamiku. To už ale neplatí zdaleka u všech. I mezi naší desítkou se dají najít verze, které mohou parametry směle konkurovat hatchbackům a kombíkům.
Například Renault Captur s turbodieselem 1.5 dCi (od 359 900 korun) si podle výrobce řekne pouze o 3,6 l nafty na 100 km. Nissan Juke 1.6 DIG-T (od 507 000 korun) pro změnu sprintuje z místa na stovku za pouhých 8 sekund.
10 nejlevnějších SUV
10 nejlevnějších SUV
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist