Honda v posledních měsících zásobuje český trh novinkami. Jen pár měsíců poté, co přivezla novou generaci svého nejprodávanějšího modelu CR-V (podrobný test čtěte zde), omladila také druhý nejoblíbenější model - kompaktní hatchback Civic. Největší změnou u Civicu modelového roku 2013 je nový naftový motor 1.6 i-DTEC.

Maloobjemový turbodiesel vyvinula a vyrábí Honda ve své režii, nejde o výsledek spolupráce s jinou automobilkou. Díky hliníkovému bloku a hlavě i dalším opatřením na snížení hmotnosti je nový Civic 1.6 i-DTEC o 60 kg lehčí než s dosavadním jediným naftovým motorem v nabídce - objemnějším 2.2 i-DTEC. Konstruktéři se zaměřili na co největší snížení tření uvnitř čtyřválce, které by se mělo blížit hodnotám typickým pro benzinové agregáty.

Největší konkurenční výhodu nového motoru 1.6 i-DTEC představuje nízká spotřeba. Výrobce udává pouhých 3,6 l nafty na 100 km v kombinovaném režimu, což je aktuálně nejnižší hodnota mezi kompaktními hatchbacky a liftbacky. Níže najdete žebříček dvanácti nejméně žíznivých aut s těmito typy karoserie:

Honda Civic 1.6 i-DTEC                       3,6 l

Volvo C30 D2                                       3,6 l

Volvo V40 D2                                       3,6 l

Hyundai i30 1.6 CRDi ISG                    3,7 l

Kia cee´d 1.6 CRDi ISG                        3,7 l

Opel Astra 1.7 CDTI EcoFlex                3,7 l

Audi A3 Sportback 1.6 TDI                   3,8 l

BMW 116d EfficientDynamics Edition   3,8 l

Mercedes A 180 CDI                            3,8 l

Seat Leon 1.6 TDI                                3,8 l

Škoda Octavia 1.6 TDI                         3,8 l

VW Golf 1.6 TDI                                   3,8 l

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

Nová Honda Civic mezi vozy uvedenými v žebříčku kraluje i dynamikou. Motor s maximálním výkonem 88 kW spojený s šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z místa na stovku během 10,2 s. Také jeho maximální rychlost 207 km/h nemá konkurenci. Cenově se Civic 1.6 i-DTEC řadí v rámci nejúspornějších aut přibližně do průměru - v kombinaci se základní výbavou S se dá pořídit od 464 000 korun. Nejlevněji vyjde Kia cee´d 1.6 CRDi - od 391 980 Kč. Přehled všech verzí s cenou do 500 tisíc najdete zde.

Hondu Civic 1.6 i-DTEC jsme krátce vyzkoušeli v praxi. Auto působí svižně nejen kvůli síle motoru, ale také díky charakteristice řízení. To je hodně strmé, což znamená, že při každém větším pohybu volantu Honda výrazně zatočí - a to potěší příznivce sportovní jízdy. Škoda jen, že se do volantu trochu přenášely vibrace způsobené přejezdem zvlněného asfaltu v zatáčkách. Honda Civic 1.6 i-DTEC se do prudkých oblouků vrhá s ochotou, i když třeba nová Octavia působí subjektivně ještě lehčím dojmem.

 

Honda však škodovku trumfuje komfortem a utlumením kabiny. Motor není uvnitř auta téměř slyšet, jeho měkký kultivovaný chod se projevuje i plynulým náběhem síly. Na zkušebním okruhu ukázal palubní počítač po sportovní jízdě spotřebu 5,5 l na 100 km, takže věříme, že by se lehkou nohou dalo jezdit hluboko pod čtyři litry nafty, jak udává výrobce.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist