Jako jedna z prvních zveřejnila nové ceníky Škoda, která většinu svých vozů zdražila. Například ceny nejoblíbenějšího modelu v Česku, Octavie, se zvýšily v rozmezí od čtyř do dvaceti tisíc (podrobnosti zde). Zdražily i všechny verze minivozu Citigo, nového Rapidu nebo velkoprostorového Roomsteru. U Fabie a terénního Yetiho zůstaly zdražení ušetřeny některé zvýhodněné varianty, které zákazníci nejvíce vyhledávají. Manažerský Superb zvýšení cen kompenzuje balíčky výbavy zdarma (podrobnosti zde).

Zdražení se týká vozů, které si zákazník objednává do výroby. Aut u prodejců se týkat nemusí. Jak nám potvrdili někteří oslovení prodejci škodovek, u části svých skladových aut sice ceny zvýší, ale na některé naopak zavedou slevy.

Volkswagen zvýšil ceny svých aut už na konci minulého roku (podrobnosti zde), takže je nyní upravovat nemusel. Například oblíbený vůz kategorie SUV Tiguan zdražil o patnáct tisíc, manažerský Passat o dvacet až třicet tisíc. Nehýbalo se s cenami Golfu sedmé generace ani doprodávající se "šestky". Zlevnění se dočkaly velkoprostorové vozy Touran a Sharan.

Kompletní řadu všech aut zdražil z těch značek, které zatím zveřejnily ceníky, Nissan. Například populární kříženec hatchbacku a terénního auta Qashqai to odnesl s mírným zvýšením cen v rozmezí od 5200 do 5500 korun, zato cenovky malé Micry se zvedly až o 23 tisíc.

Podobně postupovala i další japonská značka Mitsubishi, u níž najdeme také pouze zvyšování cen. Její nejprodávanější model ASX, soupeř pro Škodu Yeti nebo Nissan Qashqai, zdražil o čtyři až sedm tisíc. Nová generace většího Outlanderu, který uveze až sedm cestujících, stojí o 5100 až 9100 víc než v prosinci.

Mnohem opatrnější jsou s cenotvorbou korejské a hlavně francouzské značky. Hyundai sáhl pouze na ceny některých příplatkových výbav, což je oblast, která samozřejmě zdražovala i u předchozích značek. Poměrně výrazně se zvedaly ceny hlavně u metalických laků. Kia sice připravila u některých modelů zákazníky o zimní pneumatiky za korunu při nákupu na úvěr, ale její ceny se směrem nahoru nevydaly. Naopak u některých položek modelů Sportage a Sorento klesly.

Citroën sice některé modely zdražil, ale jiné zlevnil (podrobnosti zde). Někdy se jeho ceny posunuly různými směry i v rámci jednoho vozu - například u malé C3, víceúčelové C3 Picasso nebo rodinné C4. Pouze zlevňování jsme zaznamenali u značek Dacia a Renault. Například ceny Dacie Duster nebo renaultů Fluence a Thalia dokonce klesly na historická minima. Thalia se coby aktuálně nejdostupnější auto na českém trhu prodává už od 139 900 Kč.