Nový dovozce vozů Volkswagen na český trh udělal koncem roku pořádný vítr v cenících, zájemci o nový vůz značky z toho ale velkou radost nemají. Většina modelů totiž zdražila. Výjimku představuje velkoprostorový Touran, který ve výbavách Trendline a Comfortline zlevnil o třicet tisíc a v nejvyšší výbavě Highline dokonce o čtyřicet tisíc.
Nejde ale o historicky nejnižší ceny modelu. Například začátkem roku 2011 byl Touran na českém trhu ještě o třicet tisíc levnější než nyní.
Nejlevnější Volkswagen Touran Trendline s benzinovým turbomotorem 1.2 TSI/77 kW aktuálně přijde na 439 900 Kč. Už základní výbava Trendline ale přináší velmi slušný standard zahrnující například klimatizaci, rádio, šest airbagů, stabilizaci, tempomat umožňující samočinné udržování rychlosti zvolené řidičem, palubní počítač informující třeba o spotřebě paliva nebo tři samostatná sedadla ve druhé řadě. Pokud bychom chtěli MPV nižší střední třídy s takovou výbavou, pak se odstup od nejlevnějšího konkurenta výrazně sníží. Stále však zůstává stotisícový.
Porovnali jsme nejlevnější Touran s Citroënem C4 Picasso a Fordem C-MAX - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.
Příplatek za sedmimístnou variantu činí 20 200 Kč. Nejlevnější sedmimístný Touran tak přijde na 460 100 Kč. Existuje spousta levnějších víceúčelových aut nižší střední třídy se sedmimístnou kapacitou, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do půl milionu zde.
Výbava Trendline se u Touranu pojí ještě s motorem 1.4 TSI EcoFuel upraveným na zemní plyn CNG (543 900 Kč) a naftovým 1.6 TDI (489 900 Kč).
Volkswagen Beetle vzpomíná speciální edicí na svou dávnou hereckou kariéru - čtěte ZDE
Volkswagen přeházel písmenka Tiguanu a představil malý crossover Taigun - čtěte ZDE
Vyšší stupeň Comfortline stojí o 60 tisíc víc a standard obohacuje mimo jiné o litá kola s rozměrem pneumatik 205/55 R16 (základní provedení jezdí na 195/65 R15), lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty a dvěma teplotními zónami nebo třeba zatmavenými zadními skly.
O dalších 45 tisíc výš stojí výbava Highline obohacená například o parkovací senzory, sportovní sedadla s hodnotnějšími potahy nebo mlhovky, které přisvěcují do zatáček. Pouze s výbavou Highline půjde pořídit nový turbodiesel 2.0 TDI/130 kW (bude k dostání jen s automatickou převodovkou), jehož technické údaje ale dosud automobilka nezveřejnila, takže jsme ho zatím nezařadili do databází.
Speciální provedení představuje CrossTouran upravený pro výlety mimo asfaltové silnice díky zesílenému podvozku vzdálenému o 2 cm výš od země, plastovým lemům spodní části karoserie nebo sedmnáctipalcovým litým kolům. Stojí o třicet tisíc víc než Comfortline a mezi kompaktními MPV jde o ojedinělý zjev, i když například Chevrolet Orlando vypadá jako kříženec MPV a terénního auta už v základním provedení.
Kompletní ceník zlevněného VW Touran včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších informací najdete zde.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist