Průměrný občan KLDR si nemůže dovolit vlastnit automobil. V zemi s 24 miliony obyvatel tak zřejmě jezdí jen okolo 30 tisíc osobních vozů (oficiální čísla neexistují). Přesto se tu objevila automobilka, která nese jméno Pyeonghwa. Je první firmou v KLDR s vlastními billboardy.

Pyeonghwa znamená korejsky "Sjednocení". Automobilka je totiž společným podnikem severokorejské vlády a jihokorejské náboženské společnosti Unification Church, kterou založil miliardář Sun Myung Moon. Podíl KLDR je ale pouze 30 procent.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se