Když Volvo s předstihem lákalo na premiéru modelu s názvem ES90, odborníci čekali sedan s technikou velkého SUV EX90, které se pyšní titulem elektrické vlajkové lodi skandinávské značky. Zkrátka už používanou technologii zabalenou do jiné karosářské varianty, jak to dělá mnoho automobilek.

Jenže Volvo překvapilo. Model ES90 se v některých parametrech docela vymyká. Například tvary, nespadá do žádné tradiční kategorie. Novinka švédské automobilky sází na kombinaci sedanu, fastbacku a crossoveru – a nechce úplně zapadnout do žádné škatulky. „Je pravda, že se tím pouštíme do nových vod. Někteří volvisté si možná budou chvíli zvykat, zároveň vidíme, že se trh všemi možnými SUV nasytil a hledá něco nového, jiného, co kombinuje všechno,“ myslí si Martin Mazari, produktový manažer a školitel v českém zastoupení automobilky.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký je design ES90 a jak jej automobilka odlišila od ostatních modelů.
  • Jaké jsou výkonové parametry a dojezd nového modelu.
  • Co je to 800V architektura a jak ovlivňuje nabíjení.
  • Jaké technologické vychytávky ES90 přináší do interiéru.
  • Jak Volvo ES90 reaguje na bezpečnostní výzvy díky pokročilým senzorům?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.