Chtěla být baletkou a tančit na prknech, která znamenají svět. Její současný obor ale snad nemůže být tomuto snu vzdálenější. Hande Ergitürk vystudovala strojní inženýrství v Istanbulu a chvíli pracovala ve Fordu v Turecku, poté se přihlásila na studium automobilového inženýrství v Göteborgu a už na škole začala pracovat pro automobilku Volvo, kde už zůstala. Ve Volvu nyní zastává pozici produktového leadera a jejím úkolem bylo mimo jiné koordinovat práci vývojářského týmu při přípravě elektrické vlajkové lodi Volva, modelu EX90.
Ten přijela do Prahy prezentovat ve chvíli, kdy automobilka představila inovované Volvo XC90, které je druhou vlajkovou lodí značky. Nové elektrické EX90 mělo na trh přijít už téměř před rokem, jeho vývoj se kvůli složitým technologiím nakonec zpozdil.
Možná to jsou zbytečné předsudky, ale je běžné, že Turkyně studují strojařinu?
Co se dočtete dál
- Má EX90 techniku poděděnou také po čínských sesterských elektromobilech?
- Proč ve Volvu není zásadní, zda je projektový inženýr také nadšeným hobby opravářem aut?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.