Není to ani půl roku, co do čela Renaultu přestoupil ze španělského Seatu Ital Luca de Meo. Firmu zdědil v problémech. Jeho předchůdce a dnes kvůli zpronevěře firemních peněz trestně stíhaný uprchlík Carlos Ghosn měl velikášské plány: Renault pod jeho vedením rozšiřoval svoji působnost po celé zeměkouli a měl prodávat čím dál tím víc a víc aut.
Cílem pro rok 2022 bylo vyrobit pět milionů aut, v roce 2019 zvládla automobilka celosvětově 3,6 milionu. Jenže už v tom samém roce se i kvůli problémům aliančního partnera Nissan propadla ze zisku ve výši 3,3 miliardy eur za rok 2018 do ztráty 141 milionů eur. Pak přišla pandemie koronaviru a problémy Renaultu se ještě prohloubily - v první polovině loňského roku prodělal 7,29 miliardy eur. Vloni dodal Renault jen 2,95 milionu aut a pomoci si musel i půjčkou od francouzské vlády, z níž již vytáhl čtyři miliardy eur.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.