Není to ani půl roku, co do čela Renaultu přestoupil ze španělského Seatu Ital Luca de Meo. Firmu zdědil v problémech. Jeho předchůdce a dnes kvůli zpronevěře firemních peněz trestně stíhaný uprchlík Carlos Ghosn měl velikášské plány: Renault pod jeho vedením rozšiřoval svoji působnost po celé zeměkouli a měl prodávat čím dál tím víc a víc aut. 

Cílem pro rok 2022 bylo vyrobit pět milionů aut, v roce 2019 zvládla automobilka celosvětově 3,6 milionu. Jenže už v tom samém roce se i kvůli problémům aliančního partnera Nissan propadla ze zisku ve výši 3,3 miliardy eur za rok 2018 do ztráty 141 milionů eur. Pak přišla pandemie koronaviru a problémy Renaultu se ještě prohloubily - v první polovině loňského roku prodělal 7,29 miliardy eur. Vloni dodal Renault jen 2,95 milionu aut a pomoci si musel i půjčkou od francouzské vlády, z níž již vytáhl čtyři miliardy eur. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se