Nekonečný růst musí někde skončit. Luxusní značka Mercedes-Benz podle agentury Reuters prodejně přerostla svoje konkurenty z BMW nebo Audi, ale její zisk se smrsknul na úroveň koncernu PSA, který vyrábí především malé a lidovější automobily. V době koronavirové pandemie a nutnosti šetřit na elektrické modely to není zrovna vhodná situace.
Cílem pro Mercedes tak už podle šéfa koncernu Daimler Oly Källeniuse není budovat objem prodejů za každou cenu. Takovou strategii v minulosti ukazovalo rozšiřování portfolia malých, dostupnějších Mercedesů – k původnímu hatchbacku třídy A přibyl sedan, MPV třídy B, SUV GLA a GLB i elegantní čtyřdveřové kupé CLA se stylovým kombíkem CLA Shooting Brake. Prodeje díky tomu rostly, kompaktní vozy tvoří z celého koláče plných dvacet pět procent, ale pro finanční zdraví důležité marže klesaly.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.