Nekonečný růst musí někde skončit. Luxusní značka Mercedes-Benz podle agentury Reuters prodejně přerostla svoje konkurenty z BMW nebo Audi, ale její zisk se smrsknul na úroveň koncernu PSA, který vyrábí především malé a lidovější automobily. V době koronavirové pandemie a nutnosti šetřit na elektrické modely to není zrovna vhodná situace.

Cílem pro Mercedes tak už podle šéfa koncernu Daimler Oly Källeniuse není budovat objem prodejů za každou cenu. Takovou strategii v minulosti ukazovalo rozšiřování portfolia malých, dostupnějších Mercedesů – k původnímu hatchbacku třídy A přibyl sedan, MPV třídy B, SUV GLA a GLB i elegantní čtyřdveřové kupé CLA se stylovým kombíkem CLA Shooting Brake. Prodeje díky tomu rostly, kompaktní vozy tvoří z celého koláče plných dvacet pět procent, ale pro finanční zdraví důležité marže klesaly.  

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se