Akcionáři automobilových koncernů FCA a PSA odhlasovali spojení obou firem a po úplnému dokončení procesu 16. ledna by měla vzniknout skupina Stellantis – čtvrtá největší automobilka světa. Bude zahrnovat 14 jednotlivých značek, od úspěšného Jeepu a Peugeotu až po skomírající Fiat a Alfu Romeo. Ze spojení by mohla těžit většina z nich, pro některé pak může vznik Stellantisu znamenat doslova spásu.

Očima Evropana jsou role záchranáře a zachránce jasně rozdělené. Francouzské PSA je spasitelem italsko-amerického koncernu FCA. Ten v Evropě strádá: jeho ústřední značka Fiat, která se kdysi prala o první místo v prodejích s Volkswagenem nebo Renaultem, dnes prodejně spoléhá jen na malé městské vozy, především praktickou Pandu a stylovou retro pětistovku. Fiat v minulosti ukončil výrobu modelu Punto, s nímž byl úspěšný ve třídě Škody Fabia, a až na model nižší střední třídy Tipo, SUV 500X a MPV 500L prakticky vyklidil vyšší tržní segmenty. V roce 2019 prodal Fiat podle údajů analytické firmy JATO Dynamics v Evropě 660 tisíc aut, VW 1,8 milionu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se