Ekologická organizace Transport & Environment vydala zprávu, v níž hodnotí, jak si automobilky dokážou v letošním roce poradit s emisemi oxidu uhličitého.

Od letoška musí v průměru splnit přísný limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Některé jsou na tom dobře, jiné jsou od svého cíle ještě daleko, a navíc se objevují nečekané komplikace. 

Podle studie ekologů svůj limit (každá automobilka si ho s ohledem na průměrnou hmotnost prodaného vozidla stanovuje individuálně) již v polovině roku dokázal splnit francouzský koncern PSA, švédské Volvo, německé BMW a italsko-americká skupina FCA, která využívá jednu z možností emisních předpisů a svoje prodeje za účelem stanovení emisního průměru spojuje s Teslou, jejíž elektroauta vykazují nula gramů CO2 na kilometr. 

Další značky jsou na dostřel. Platí to o Nissanu, Renaultu, Fordu nebo Toyotě, která svými nízkoemisními hybridy pomáhá ještě snižovat flotilové emise japonským kolegům z Mazdy.

A pak existuje i kategorie průšvihářů, kteří se zatím emisním limitům neblíží. Patří mezi ně Kia, Volkswagen (včetně české Škody, Audi a dalších), Hyundai, Mercedes-Benz (respektive Daimler jako takový) a Jaguar Land Rover.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se