Ekologická organizace Transport & Environment vydala zprávu, v níž hodnotí, jak si automobilky dokážou v letošním roce poradit s emisemi oxidu uhličitého.

Od letoška musí v průměru splnit přísný limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Některé jsou na tom dobře, jiné jsou od svého cíle ještě daleko, a navíc se objevují nečekané komplikace. 

Podle studie ekologů svůj limit (každá automobilka si ho s ohledem na průměrnou hmotnost prodaného vozidla stanovuje individuálně) již v polovině roku dokázal splnit francouzský koncern PSA, švédské Volvo, německé BMW a italsko-americká skupina FCA, která využívá jednu z možností emisních předpisů a svoje prodeje za účelem stanovení emisního průměru spojuje s Teslou, jejíž elektroauta vykazují nula gramů CO2 na kilometr. 

Další značky jsou na dostřel. Platí to o Nissanu, Renaultu, Fordu nebo Toyotě, která svými nízkoemisními hybridy pomáhá ještě snižovat flotilové emise japonským kolegům z Mazdy.

A pak existuje i kategorie průšvihářů, kteří se zatím emisním limitům neblíží. Patří mezi ně Kia, Volkswagen (včetně české Škody, Audi a dalších), Hyundai, Mercedes-Benz (respektive Daimler jako takový) a Jaguar Land Rover.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.