Hospodářské noviny dostaly ještě před oficiální novinářskou prezentací na autosalonu v Paříži možnost důkladně prozkoumat nový koncept Škody nazvaný Vision RS. Studie naznačuje nejen vzhled budoucího Rapidu, ale agresivním designem chce připomenout také sportovní minulost automobilky. "Inspirovali jsme se zejména modely 130 RS a 200 RS, které jsou v historii značky výjimečné," řekl HN designér Dalibor Pantůček, který se podílel na návrzích exteriéru.

U mnoha designových prvků, které se na Visionu RS představují, samozřejmě zůstane jen u konceptu. Výrazné sportovní spoilery, karbonové obložení, bezrámová okna a futuristická zpětná zrcátka se do sériové podoby nedostanou. Pokud si ale divák odmyslí tyto detaily, má před sebou téměř skutečnou verzi budoucí Škody Rapid Spaceback.

"Rádi bychom ale do sériové podoby dostali speciální disky kol, které nejenže zajímavě vypadají, ale mají i pozitivní vliv na spotřebu, pomáhají totiž snížit aerodynamický odpor," dodal designér Dalibor Pantůček. Na Visionu RS mají disky rozměr 20 palců a vynikají speciálními karbonovými plochami okolo středu.

Interiér je typické "showcar", tedy výstavní auto s detaily, které v budoucím Rapidu neuvidíme. Masivní středový tunel je vyrobený z karbonu, jsou v něm ukotvena čtyři anatomická sedadla a mnoho prvků je tradičně vyrobeno z českého křišťálu. "Subtilnější tvar přístrojové desky ale budoucí Rapid dostane," upozornil Dimitrios Darkoudis, jeden z designérů interiéru Visionu RS. Zároveň dodal, že koncept je "veganské auto", nebyly na něm použity žádné materiály živočišného původu. I potah na sedadlech je utkaný ze směsi polyesteru. Mezi spotřebiteli se prý totiž zvedá zájem o veganské vozy, a automobilky se novému trendu snaží vyhovět.

Konstruktéři instalovali do konceptu plug-in hybridní ústrojí, benzinovou patnáctistovku o výkonu 110 kW doplňuje elektromotor s výkonem 75 kW. Systémový výkon vygeneruje dohromady 180 kW. Čistě na elektřinu vůz ujede 70 km. Tento pohon s největší pravděpodobností uvidíme v budoucí Škodě Superb, která se představí v roce 2019.

Rapid Spaceback ho ale mít nebude, platforma MQB, na které je postavený, to totiž neumožňuje. Škoda už ovšem potvrdila, že budoucí Spaceback se nabídne i s pohonem na stlačený zemní plyn. S liftbackem se nepočítá.

Známe také rozměry konceptu. Je dlouhý 4356 mm, široký 1810 mm a vysoký 1431 mm. Škoda uvádí objem kufru konceptu 430 litrů, což je o 15 litrů víc, než má stávající Rapid. Je tak pravděpodobné, že budoucí model, ať už se bude jmenovat jakkoliv, bude skutečně disponovat větším kufrem.

Jméno nového vozu chce automobilka ukázat v polovině října. V prosinci se pak sériová podoba ukáže v Tel Avivu a už v polovině ledna příštího roku se v Mladé Boleslavi rozběhne sériová výroba.

Také na příští rok má Škoda Auto naplánováno hned několik novinek. Vedle nového Rapidu Spaceback se představí elektrické Citigo, nový Superb, Superb hybrid a také má být odhalen koncept nové Octavie.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist