Tesla se z firmy, která ještě před pár lety stavěla elektrickou verzi zapomenutého britského sporťáku, stala automobilkou, která udává trendy. V elektrických pohonech, v autonomním řízení i konektivitě. BMW jí stejně jako ostatní tradiční automobilky nedokáže konkurovat v občas až bezhlavé rychlosti zavádění inovací ani ve smělosti prohlášení svých šéfů. "Třeba při vývoji autonomního řízení je pro nás důležitá míra rizika, které i po několikanásobném zálohování systémů zbývá," popisuje opatrnost značky šéf vývoje Klaus Fröhlich. Jeho automobilka pracuje na autonomní jízdě již deset let. Tesla občas vypadá, že podobné obavy nemá, funkce autopilota, jež nabízí vysokou míru autonomního řízení, je dostupná každému a majitele mohou někteří skeptici považovat za dobrovolné pokusné králíky.

"Máme flotily vozidel, která pro nás sbírají data potřebná pro autonomní jízdu. Musíme se připravit na každou eventualitu, jež nás může potkat. Už jsme takto nabrali 60 až 80 petabytů (kvadriliony bytů, pozn. autora) dat," říká Fröhlich poté, co s designérem Domagojem Dukecem strhli plachtu z konceptu elektrického a autonomního SUV budoucnosti, BMW Vision iNext.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je v Evropě větší problém vyrábět autonomní vozy než v Číně či USA?
  • Proč je BMW mezi evropskými automobilkami v čele závodu o vývoj autonomních elektroaut?
  • Jaké další plány BMW má?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se