Hankook i-Flex je název nové pneumatiky, která je zatím ve stadiu prototypu, ale už brzy by se mohla objevit v provozu. Jde o gumu vyrobenou ze směsi polyuretanu, která ale kromě klasického pláště nahrazuje celé kolo. Nebude tak nutné využívat na vozech disky.

Pneumatika i-Flex je zároveň lehčí než běžná kombinace disku a pláště. Je vyrobena z materiálů, které je možné z 90 procent recyklovat. Díky tomu, že místo vzduchu využívá vlastní strukturu, není ji možné píchnout. Výrobce ukázal prototyp o velikosti 155/590 R14, tedy pro malé městské auto.

Hankook není zdaleka jediným výrobcem, který pracuje na projektu pneumatiky bez vzduchu. Konkurenční Bridgestone například představil plášť, který díky své vnitřní struktuře nepotřebuje také využívat plnění. Výrobce Polaris chce zase produkovat unikátní pneumatiky pro terénní čtyřkolky, které díky své struktuře absorbují nárazy do nerovností.

Firma Hankook jde ale v přípravě pneumatik budoucnosti ještě dál. Spojila se s americkou univerzitou v Cincinnati. S jejími studenty pak připravila návrh pneumatiky, která bude schopná během jízdy měnit svůj tvar. Nese název eMembrane.

Speciální pneumatika se za nízkých rychlostí bude dotýkat vozovky jen okraji běhounu, protože jeho střed bude snížený. Tím se podaří i snížit spotřebu vozu v městském provozu. Jakmile se ale rychlost jízdy zvýší, střed běhounu se zvedne a pneumatika se tak bude vozovky dotýkat celou svou plochou. To zajistí lepší přilnavost, a tedy stabilitu.

Jak funguje pneumatika eMembrane si můžete prohlédnout na videu:

Hankook Concept Tyre: eMembrane

Hankook Concept Tyre: eMembrane