Oba mají objem 1,6 l a čtyři válce. Oběma pomáhá turbodmychadlo. Oba vyvinul Opel sám bez aliance s jinou značkou. Oba se vyrábějí v maďarské továrně u Szentgotthárdu na jihozápadě Maďarska. Oba se chlubí vzhledem k objemu nízkou spotřebou a nadprůměrnou dynamikou. Přesto jeden jezdí na benzin a druhý na naftu. Řeč je o nových motorech Opelu 1.6 SIDI Turbo a 1.6 CDTI, které jsme testovali.

Nové motory budou pohánět hlavně středně velké vozy Opel, tedy modelové řady Astra a Zafira Tourer. Právě z rodinné Zafiry dělá naftová šestnáctistovka díky udávané spotřebě v kombinovaném městském a mimoměstském režimu 4,1 l na 100 km papírově nejúspornější sedmimístné kompaktní MPV. Přesvědčit se můžete v přehledných porovnávacích tabulkách s konkurenty zde.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se