Třídveřová Astra GTC se liší od pětidveřové verze více, než to na první pohled vypadá. Má oproti klasickému hatchbacku o 10 milimetrů větší rozvor, je o 15 milimetrů nižší, rozchod předních kol dostal k dobru 40 mm, vzadu pak narostla vzdálenost mezi koly o 30 mm. To vše s jediným cílem – vytvořit automobil, který nejen sportovně vypadá, ale i sportovně jezdí.
Po stránce designu se Astra GTC jednoznačně povedla. Přední část je v porovnání s klasickou Astrou téměř stejná, ale zbytek karoserie je úplně jiný. Jak uvedl Darren Luke, asistent šéfdesignéra, nová karoserie nese tři nejdůležitější prvky.
Navíc je k dispozici škála litých kol, která končí na rozměru 20 palců. Interiér se nese přesně v duchu současných Opelů. Stejně jako celá vnější karoserie přidává akcent na sportovní stránku věci. Sedačky mají výborné boční vedení, sportovně tvarovaný volant velmi dobře padne do ruky, vše je kvalitně zpracované. Pochvalu si GTC zaslouží především za prostor pro zadní cestující.
Zavazadlový prostor pak nabídne dokonce o deset litrů větší objem než klasická Astra (celkem 380 litrů). Smířit se musíme pouze s úzkým vstupním otvorem, což je ale v této kategorii běžné.
Opel prodělává miliardu dolarů. Zavře koncern GM další evropské továrny? - čtěte ZDE
Opel Astra ST 1.7 CDTi v testu: jednoduše dobré kombi - čtěte ZDE
Třídveřová verze má sportovní design a výborně naladěný podvozek, s výsledným sportovním svezením to ale nakonec není až tak slavné. Nabídka motorizací startuje na benzinové jedna-čtyřce o výkonu 100 koní, pokračuje motory 1.8 (140 k), 1.4 Turbo (140 k) a vrcholným 1.6 Turbo (180 k).
Krátce jsme se svezli s nejsilnější variantou. Motor sice zatahuje relativně slušně a dynamika nakonec úplně špatná není, jenže je tu drobný problém v podobě vysoké hmotnosti. Vždyť zkoušená jedna-šestka se pohybuje kolem hranice 1,6 tuny! To se odráží nejen na výsledných jízdních dojmech, ale logicky také na spotřebě.
Opel Astra GTC
Nastavitelný podvozek FlexRide sice umožňuje tři jízdní režimy (Tour, Normal a Sport). Příliš velký rozdíl mezi nimi ale pocitově není. Řízení, i když při sportovním režimu trochu ztuhne, stále přenáší jen minimum informací do rukou řidiče.
Pokud tedy chcete do ruky dostat opravdu ryzí sporťák, musíte si počkat na model Astra OPC. Ten je osazený dvoulitrovým motorem o výkonu 280 koní se samosvorným diferenciálem, brzdami Brembo a speciálně naladěným podvozkem. Bude mít premiéru v březnu na ženevském autosalonu. Na český trh dorazí v červnu.
Astra GTC je v Česku nyní k dostání ve výbavách Enjoy a Sport. Základní verze (benzinová 1.4) s nejnižší výbavou stojí 376.900 korun. Verze s motorem 1.6 Turbo pam minimálně 462.900 Kč.
Opel Astra GTC v pohybu
Opel Astra GTC official video
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC official video
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist