Náraz do deformovatelné bariéry vymrští figuríny prudce dopředu, ty se v zápětí ocitnou v zajetí airbagů. Desítky snímačů, které jsou připevněny na tělech obou umělých pasažérů, vysílají okamžitě informace o nárazu do elektronického zařízení, které je v kufru, aby se nepoškodilo. Bouračku snímají rychlostí 1000 snímků za sekundu rychloběžné kamery. K autu se seběhnou technici, vše podrobně nafotí a zdokumentují. A může se jet nanovo.

„Při testování každého modelu se rozbije zhruba 150 aut. Padesát z toho jsou prototypy dělané ručně, jejichž cena se pohybuje ve stovkách tisíc eur,“ říká vedoucí oddělení Bezpečnost a zkoušky vozu ve vývojovém centru Škoda Auto Petr Kraus.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se