Pohon všech kol je v případě Škody Octavia Combi řešen pomocí mezinápravové spojky Haldex v její aktuální páté generaci. Ta je přitom rychlejší a lehčí než generace předchozí, podařilo se ušetřit 1,4 kg hmotnosti.

Za běžné situace je poháněna pouze přední náprava. Nastane-li potřeba přenosu vyššího točivého momentu, pohon zadních kol se plynule připojí. V případě nutnosti je možné přenést skoro 100 procent točivého momentu na kola zadní nápravy.

Nová Octavia Combi 4×4 je navíc vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS) a rozšířenou funkcí XDS. EDS a XDS jsou aktivní na přední i zadní nápravě a zajišťují rozdělení točivého momentu na všechna čtyři kola.

"Čtyřkolka" je pro Octavii Combi k dispozici ve třech motorizacích. Jde o dva vznětové (1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW) a jeden zážehový motor (1,8 TSI/132 kW). Jednotka 1,6 TDI má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km. Tento motor je dodáván s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou.

Motor 2,0 TDI s pohonem všech kol dosahuje spotřeby 4,9 litru nafty na 100 km a emisí CO2 v hodnotě 124 g/km. I zde je k dispozici ručně řazená šestistupňová převodovka. Přeplňovaný zážehový motor 1,8 TSI/132 kW bude v nabídce v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km.

 

Ceny Škody Octavia Combi 4x4 Ambition na českém trhu:

1.8 TSI 4x4 AP 649 900 Kč
1.6 TDI 4x4 569 900 Kč
2.0 TDI 4x4 629 900 Kč

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist