Podle Svazu dovozců automobilů se letos v listopadu registrovalo 14 203 nových aut, což je pouze 89,21 % z loňských 15 920 kusů. Relativně dobře dopadla domácí Škoda Auto. Ta dosáhla na 93,51 % loňských čísel a ovládla více než 31 procent trhu, tedy větší podíl než loni.

Hitparádě nejúspěšnějších modelů dominují čtyři její auta, do čela se po krátkém intermezzu v podobě říjnového vítězství Fabie vrátila Octavia. Za neochvějnou dvojicí následují Superb a Yeti, prvním modelem jiné značky je až pátý Hyundai i30 z Nošovic těsně před šestým Roomsterem. Celkově jedenácté Citigo suverénně kraluje minivozům.

První celý prodejní měsíc nového Rapidu skončil zklamáním. Modelu, o němž se před startem jeho kariéry mluvilo jako o potenciální jedničce trhu, spadly registrace z říjnových 274 na listopadových 146 kusů, a v žebříčku se propadl z 12. na 20. místo. Je zřejmé , že o říjnovou vlnu se zasloužili hlavně prodejci, kteří nakoupili předváděcí vozy. Kompletní žebříček modelů v listopadu, říjnu i za celých jedenáct měsíců najdete po kliknutí zde.

A jak dopadli v listopadu ostatní? Podívejte se na pořadí deseti nejúspěšnějších značek podle údajů SDA založených na registracích (číslo v závorce značí průběžné umístění za jedenáct měsíců letošního roku):

1. (1.) Škoda           4407

2. (3.) Volkswagen   1362

3. (2.) Hyundai         1104

4. (4.) Ford               994

5. (5.) Renault           879

6. (6.) Kia                  711

7. (7.) Peugeot          464

8. (8.) Citroën            444

9. (12.) Dacia            390             

10. (13.) Opel            316

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Ze značek první desítky zaznamenal v listopadu pouze Citroën (+10,45 %) a Volkswagen (+0,07 %) meziroční nárůst registrací. Naopak Renault si připsal pouze 69,49 % loňského výsledku. Zřejmě i proto v průběhu měsíce zlevnil důležité modely Mégane (podrobnosti zde) a Fluence (čtěte zde) na jejich historicky nejnižší ceny.

Z ostatních značek odolávaly trendu hlavně některé menší a luxusní - například u Mini evidujeme téměř třikrát více registrací než loni, ale jde o celkových 14 aut. Podobně je na tom Jeep s nárůstem o 72 % a celkovým počtem 43 registrovaných kusů. Dařilo se i Fiatu (+59 %) nebo Subaru (+54 %). Naopak Alfa Romeo zaznamenala pouze 34 % loňských registrací (10 aut), Mitsubishi 36 procent (54 aut).

Průběžné výsledky letošního roku po jedenácti měsících jsou mnohem méně apokalyptické. Trh se ještě stále drží meziročně téměř dvě procenta v plusu, jeho lídr Škoda si připisuje +2,55 % a podíl 31 procent. Nejvíce se v porovnání se stejným obdobím roku 2011 daří Mini (+92 %), z větších značek Nissanu (+74 %) a Hyundai (+28 %). Naopak pouhých 19 % loňských registrací vidíme u Chrysleru, z významnějších hráčů je na tom nejhůř Mitsubishi s 68 % čísel z roku 2011.