Šedesátá léta byla pro automobilový design stále ještě požehnaným věkem. Stylisté nebyli svázáni bezpečnostními a ekologickými normami, jako jsou dnes, modely tak mohli navrhovat zejména dle svého citu a přizpůsobit vůz individuálním požadavkům klienta. V případě Ferrari 500 Superfast to znamenalo, že každý ze 36 vyrobených vozů byl odlišný.

U většiny exemplářů přitom ani nešlo o výmysly budoucích majitelů, továrna prostě jen modernizovala za pochodu. Posledních 12 kusů tak bývá často označováno jako Series II, pyšnit se totiž mohly lepší pětistupňovou převodovkou, spojkovým pedálem či brzdami, na přání jste pak mohli mít i klimatizaci a posilovač řízení.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se