Opel soustředil své úsilí na podstatu věci, tedy na techniku. Auto dostalo s cílem lepších jízdních vlastností na silnici kompletně nový podvozek. Jiné jsou jak tlumiče, tak pružiny a stabilizátor, který je teď silnější. Výsledek řidič pozná po projetí několika málo zatáček. Antara působí mnohem jistějším dojmem, než tomu bylo u předchozího provedení.
V nabídce motorizací najdeme jeden naftový a jeden benzinový čtyřválec. V případě dieselu je řeč o jednotce 2.2 CDTI, která je k dispozici buď s maximem 163 nebo 184 koní. Agregát dostal novou hliníkovou hlavu, dvouhmotový setrvačník, systém pracuje se vstřikovacím tlakem 1800 barů.
Opel očekává, že tři čtvrtiny z prodaných automobilů budou osazeny slabší verzí vznětové jednotky. Její spotřeba by se v kombinovaném provozu měla pohybovat kolem čísla 6,3 l/100 km, u silnějšího provedení by to mělo být 6,6 l/100 km. Já jsem dokončil první sérii testovacích kilometrů na čísle 8,5 l/100 km (platí pro 2.2 CDTI 184 k M6 4x4). Zájemci o benzín mohou sáhnout po Ecotecu o objemu 2,4 l (167 k).
Zřejmě největší změnou oproti dřívějšku je hladina vnitřního hluku. Opel nám na tiskové konferenci tvrdil, že ho dokázal snížit o více než 50% a po praktických zkušenostech mohu říci, že na tom skutečně něco pravdy bude. Naftový motor je velmi dobře odhlučněn a při jízdě panuje v interiéru příjemné ticho. Tohle se inženýrům vážně povedlo.
Opel Antara, stejně jako každé správné SUV, se do terénu podívá jen velmi zřídka. Logicky k tomu tedy není nijak zvlášť připraven. Přední nájezdový úhel je 20°, zadní 24° a přechodový 18°. Podle tabulkových údajů vůz zvládne vodu až do výšky 450 mm, což jsme ale nezkoušeli. Majitelé tohoto automobilu budou bojovat maximálně s blátem na polní cestě a na to je vůz připraven dobře.
Spolehlivě pracující pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou je dostupný ke všem motorizacím (u silnějšího dieselu v rámci standardu). U jednotky 2.4 Ecotec si za něj připlatíte 80.000 Kč, v případě dieselu pouze 50.000 Kč.
Novinky se samozřejmě týkají také karoserie a interiéru. Pomineme-li podstatně nižší vnitřní hluk, pak musíme zmínit bohatší výbavu. Přibyla nám například elektronická parkovací brzda, k dispozici je také nosič na dvě kola integrovaný do zadního nárazníku. Zvenku poznáte omlazenou Antaru především podle přední části.
Vůz dostal rysy moderních Opelů tak, aby byla sjednocena vizáž modelů napříč celou nabídkou. Konkrétně se jedná o novou masku chladiče a kapotu, ale předělaný je i přední nárazník, mlhová světla a koncové svítilny. Zapomenout nesmím ani na nový design litých kol, která budou nabízena ve velikosti 17“, 18“ a 19“ palců.
Antara sice zůstala napohled stále stejná, důležitější jsou ovšem pocity z jízdy, a ty jsou mnohem lepší. Automobil je tišší, jistější a nabízí příjemnější cestování než odstupující verze. Opel chce letos prodat 15.000 kusů tohoto SUV a příští rok ještě o pět tisíc více. Uvidíme, jak se bude dařit.
Opel Antara
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist