Cena Dacie Logan sice ke konci kariéry začínala na 159 900 korunách, což z něj v poslední době dělalo druhé nejdostupnější nové auto na českém trhu, ale podle údajů z českého zastoupení Renaultu, pod který Dacia spadá, se i tak prodávaly jen přibližně dva až tři kusy za měsíc. Jako první o tom informoval server Vybermiauto.cz.
Většina zákazníků dávala přednost ještě levnějšímu, z hlediska velikosti srovnatelnému a kvalitněji vyhlížejícímu Renaultu Thalia, který patří stejně jako Dacia Logan mezi malé sedany. Z palety dacií pak Logan kanibalizovaly novější modely: výrazně větší a prostornější kombi Logan MCV a pětidveřový hatchback Dacia Sandero.
Logan byl na český trh uveden v listopadu 2004 a v prvních letech prodeje šlo o bestseller. Například v roce 2005 se jej podle statistik Svazu dovozců automobilů na našem trhu prodalo 2542 kusů. Přes první plány prodávat Logan pouze na méně rozvinutých trzích se velmi dobře uchytil i v nejbohatších státech. Například v Německu ale jeho prodej skončil už loni na jaře.
Dacia Logan míří do Ruska - čtěte ZDE
EKONOM: Auta do 200 tisíc korun. Podívejte se na úplný přehled - čtěte ZDE
Ukončením prodeje Loganu v Česku téměř vymírá kategorie malých sedanů, tedy čtyřdveřových aut s velkým kufrem, ale malým přístupem do něj prostřednictvím víka. Kromě Renaultu Thalia se na českém trhu prodává už jen jeden malý sedan – Chevrolet Aveo.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist