Lada Granta. To je jméno nového kompaktního sedanu, který je nástupcem zastaralého modelu Lada Samara vyráběného od roku 1997. Pro mateřskou firmu AvtoVaz jde tak o velkou událost, protože se po mnoha letech začala vyrábět nový model.

Posledním novým vozem Lady byl hatchback Kalina, který přijel v roce 2004. Právě s ním sdílí sedan Granta většinu dílů. Design auta je ovšem modernější s výraznější přídí.

Sedan vyjede zatím s jedním motorem. Jde o poměrně obstarožní benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru pouze s osmiventilovou technologií. Do blízké budoucnosti se ale chystá i menší čtrnáctistovka se 16 ventily.

Jako obvykle bude Lada hrát na cenu. Granta bude k dostání v základní výbavě za 150 tisíc korun. Nedostane ale víc než ocelová kola, ručně stahovaná okna a řízení bez posilovače.

Za 170 tisíc korun by ale měla být k dostání vyšší výbava obsahující posilovač, centrální zamykání, elektrická okna vpředu, rádio a ABS.

Součástí další příplatkové výbavy je stabilizace (ESP), boční airbagy nebo dokonce navigace GPS. Pokud bude chtít Lada poslat Grantu do Evropské unine, bude muset nabízet ESP už v základu, což by cenu mohlo lehce zvýšit.

Lada zatím neoznámila, zda pošle model Granta na západ od ruských hranic. Na domácím trhu je prý o ni ale velký zájem. Automobilka tvrdí, že ještě před zahájením výroby registrovala na 20 tisíc objednávek.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist