Na snímcích prvních vozů Škody Citigo je zajímavý nenápadný detail, jímž se Citigo liší od původně Škodou zveřejněných fotografií. Jde o znak, jenž byl na prvotním zobrazení už v novém provedení, zatímco první sériová auta nesou na kapotě dosavadní logo. Podle informací týdeníku Ekonom k výměně emblémů Škoda hodlá přistoupit v příštím roce.

Nejmenší škodovka sdílí shodnou techniku s modelem VW Up!, který montují na stejné lince. Oba vozy se liší především tvarem bočního okna. Rozdíl je rovněž v pojetí zadních dveří a odlišná jsou světla a maska chladiče. Třetím bratislavským sourozencem bude model Seat Mii, který je ovšem Škodě Citigo velice podobný. Je tedy znát, že se v koncernu snažili, aby vůz značky Volkswagen byl nezaměnitelný a nad modely Škoda a Seat zřetelně vyčníval.

O automobily kategorie mini je tradičně největší zájem v jihoevropských zemích. „V Česku je podíl minivozů na celkovém trhu téměř zanedbatelný, ale jejich prodej zde poroste,“ říká tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Souvisí to podle něho s tím, že bohatnoucí lidé si pořizují další nové auto do rodiny.

„Majitelé vozu Superb budou zvažovat, zda si jako druhé auto pořídí Fabii, či Citigo, ale nemyslím si, že by Škoda přebrala zákazníky kolínským trojčatům Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1,“ dodává Tunkl.

Na minivozy připadá jen asi 2,2 procenta z celkového prodeje osobních aut v Česku. Nejúspěšnější jsou zde letos modely Fiat Panda, Kia Picanto, Chevrolet Spark a Peugeot 107.

banner.jpg