BMW 328 bylo prvním vozem značky, který se pyšnilo známými "ledvinkami" na přídi. Není proto divu, že bylo zařazeno do seznamu 25 nejlepších aut minulého století. V roce 1940 se mu navíc na okruhu Mille Miglia podařilo dosáhnout průměrné rychlosti 166 km/h, což bylo nejvíce v historii trati.

Koncept BMW 328 Hommage navrhli designéři jako oslavu tohoto legendárního vozu. Stejně jako jeho dávná předloha, také koncept se snaží jít cestou co největšího snížení hmotnosti. Váží pouhých 782 kg.

BMW k tomu samozřejmě využilo moderní technologie. Většina vozu je postavena z karbonem vyztuženého plastu, materiálu známého pod zkratkou CFRP. Originální BMW 328 bylo postaveno z lehkých materiálů tehdy dostupných - hliníku a magnesia.

 

Koncept i vzhledově navazuje na svého předchůdce. Nejen "ledvinkami", ale i pojetím karosérie bez dveří a střechy, kdy posádku chrání jen nízké čelní sklo. Tvary jsou ale logicky rozvinuté hlavně do moderní podoby.

Pod kapotou BMW 328 Hommage by se měl ukrývat benzinový šestiválec. Podrobnější informace o třílitrovém motoru si ale v Mnichově zatím nechávají pro sebe. Nakonec to ani není tolik důležité. S největší pravděpodobností skončí tento vůz v muzeu značky.

 

 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist