Na BMW M1 se čekalo poměrně dlouho. Mnichovští postupně zveřejňovali zahalené fotografie, několik technických údajů a občas se na internetu objevily nějaké spekulace. Nyní jsme se dočkali a víme přesně, na co se příští rok můžeme těšit.
Pod kapotou BMW M1 se objeví řadový šestiválec s přeplňováním a objemem 3,0 litru. Oproti předchozím informacím bude ale nastaven stejně jako u BMW Z4 sDrive35is, tedy na výkon 250 kW (340 koní) a maximum točivého momentu 450 Nm. To by mělo stačit pro překonání rychlosti 100 km/h za 4,9 sekundy, maximum bude klasicky elektronicky omezeno na 250 km/h.
Stejně jako ostatní vozy řady M, bude také BMW M1 disponovat tlačítkem "M", to zvýší reakce plynového pedálu na nohu řidiče a přituhne řízení. Kromě toho se v kokpitu bude nacházet také knoflík "M Dynamic Mode". Ten bude mít na starosti udržovat elektronické asistenty v polospánku. S autem tak půjdou dělat zábavné kousky, ale v případě hrozící katastrofy se systémy opět připojí. Motor navíc disponuje funkcí "overboost", jenž by měla přidat dalších 50 Nm točivého momentu.
Vůz váží 1495 kg, což je v porovnání s běžný BMW 135i Coupe o 35 kg méně. Docíleno toho bylo snižováním hmotnosti u některých panelů karosérie, jako je například střecha. Těšit se můžeme na parádní kola velikosti 19" s pneumatikami 165/35. Samozřejmostí je 6stupňová manuální převodovka a uzávěra diferenciálu.
Auto se bude prodávat v omezené sérii. Cena byla na německém trhu stanovena na 50.500 eur.
BMW M1



BMW M1



Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist