Pod kapotou se objeví motor z Audi TT RS, tedy napříč uložený přeplňovaný pětiválec 2,5 litru o výkonu 250 kW (340 k) a točivém momentu 450 Nm. Pohon všech kol zajišťuje systém Quattro a řazení má na starosti sedmistupňová dvojspojková převodovka Audi S-Tronic. Audi RS3 zvládne akcelerovat z nuly na 100 km/h za impozantních 4,6 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 9,1 litru.
Sportovní podvozek využívá v maximální míře slitiny hliníku, oproti standardní A3 je snížen o 25 milimetrů. Vůz krotí ventilované kotoučové brzdy o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu. Audi RS3 bude obouvat devatenáctipalcová litá kola se specifickým designem.
Zvenku bude RS3 jasně odlišitelná díky nárazníku s rozměrnými otvory, mřížce masky v černé barvě, vytaženým blatníkům vyztuženým karbonovými vlákny, rozšířeným prahům, jiným krytům zrcátek, zadnímu spoileru a difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku. Přední i zadní nárazník dostaly výrazné chromové linky.
Uvnitř najdeme palubní desku vykládanou panely v klavírové černi nebo s leštěným hliníkovým povrchem, sportovní volant se zploštělou spodní částí a logem RS3, sedadla čalouněná kůží nappa s kontrastním prošíváním, leštěné lišty na prazích dveří a systém vyhodnocující jízdní výkony včetně měření času na jeden okruh. Ve standardní výbavě nebudou chybět bixenonová světla s diodami pro denní svícení.
Audi RS3 se na domácím německém trhu začne prodávat počátkem roku 2011 za 49 900 euro (asi 1 240 000 Kč).
Audi RS3 Sportback
Audi RS3 Sportback
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist