Obří chromované dveře, které váží přes čtvrt tuny, se tiše zasunou do stran. Vypadají přesně jako zvětšenina „antického panteonu“, masky chladiče nejluxusnější automobilky světa. Nad nimi ostatně „bdí“ velká chromovaná Emily, soška Spirit of Ecstasy. Dveře od britského dodavatele Propak vyšly na tři miliony korun, dlouho se na ně čekalo a osadit je nebylo jednoduché.

Deset měsíců bylo české zastoupení Rolls-Royce bez showroomu. Prodejci exkluzivní automobilky jezdili za klienty nebo je provizorně zvali na dealerství BMW a do pražských kanceláří v prvním patře nad prostorem, který se od loňského září radikálně rekonstruoval. V létě se nové prostory konečně otevřely a uvnitř nezůstal kámen na kameni.

Praha je teprve čtvrtým místem v Evropě, které vyznává nové designové standardy značky. Showroom, jehož rekonstrukce vyšla na více než 25 milionů korun, připomíná luxusní butik, nechybí krásný bar a vše je barevně dokonale sladěné. Fialová a smaragdová křesla doplňuje vlněný koberec, fialově podsvětlený kávovar a šedé dlouhé kachle na podlaze skládané do tvaru stromečku, rovněž od britského dodavatele. Celý prostor zvětšují obří zrcadla a také dvě velkoformátové obrazovky.

Hned za hlavním vstupem je vystavený Rolls-Royce Ghost Black Badge. Nad ním je zavěšených 42 světelných koulí, které pozvolna mění barvy. Připomínají vlnu v prostoru a světelné baňky se důmyslně odráží na kapotě auta. Působivá podívaná. Mimochodem, i tento prvek je extrémně finančně náročný, vyšel na více než milion korun. Jen ve dvou showroomech na světě se světelná show zároveň také nehýbe, a to proto, že stropy na pražském dealerství jsou poměrně nízké. Jen 2,9 metru na výšku totiž není dost na to, aby pod pohyblivými koulemi mohl parkovat Rolls-Royce.

Část protější zdi se proměnila v jakousi galerii. V Rolls-Royci tomu říkají „kabinet kuriozit“ a na policích tu vystavují různé umělecké předměty, především sklo, například od Ronyho Plesla i dalších umělců. Odhadem jde o exponáty za 1,5 milionu korun.

V showroomu parkují celkem tři vozy, aby prostor kolem nich dal vyniknout jejich majestátnosti. Nejblíže k východu stojí elektromobil Spectre, a to z bezpečnostních důvodů. Kdyby – teoreticky – hořel, šlo by ho snadno vytáhnout před budovu.

Zdaleka nejpůsobivější místností je však ta, která není hned od vchodu vidět. „Říkáme tomu Ateliér. Právě tady si budou klienti svůj vůz specifikovat,“ popisuje Jindřich Ježdík, který pro značku Rolls-Royce pracuje osm let. Estét tu zaplesá. Kam oko dohlédne, je krásné dřevo, vzorky nejjemnější ovčí vlny i moderního karbonu. Vzorky kůží jsou stylizované do tvaru deštníkové rukojeti, na výběr jsou hedvábné nitě a na stěnách v policích zaujmou malé modely vozů Rolls-Royce v desítkách barev. Náročný zákazník si může zkoušet, jak by auto vypadalo ve dvoubarevném provedení a pod měkkým světlem lamp Occhio ve tvaru kružnic zkoumat, jak bude vybraná kůže působit. I proto je stůl z dřevěné dýhy zahnutý jako palubní deska automobilu.

 

Nechybí tu ani „starlight headliner“, tedy ručně vyráběný hvězdičkový strop z více než 1200 optických vláken. Tu a tam prolétne padající hvězda. Zvědavý klient tak přímo na showroomu uvidí, jak celý mechanismus vypadá z „rubové“ strany. A pak je tu také předávací místnost, kde si nový majitel přebírá klíčky od již vyrobeného vozu, a samozřejmě servisní zázemí.

„Je tu jen malá ukázka toho, co všechno jsme schopni vymyslet a na přání zákazníka vyrobit. Kombinací jsou statisíce, možná i miliony. A v rámci zakázkové výroby lze nechat namíchat i vlastní odstín laku, vyrobit různé intarzie nebo speciální čalounění. Snažíme se vyhovět jakémukoli přání zákazníka, pokud to jen jde,“ říká Ježdík.

Českému zastoupení luxusní automobilky se daří. Loni firma prodala rekordních 43 vozů. I když jsou letošní prodeje na českém trhu zatím nižší, podle Pavla Kalouše, vedoucího značky, by se letošní prodeje měly loňským číslům vyrovnat i proto, že zastoupení prodává modely také na Slovensko i Maďarsko. Nejprodávanějším modelem je SUV Cullinan, který letos přišel na trh v modernizované verzi Series II. Druhým nejpopulárnějším vozem je elektromobil Spectre.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist