Prohlídka haly Škody Auto, kde se kompletují trakční baterie pro elektromobil Enyaq, je poučná hlavně pro pamětníky. Kdo mladoboleslavskou továrnu znal už v 90. letech, podvědomě čeká, že tu kromě strojů potká i velké množství lidí. Buď jako obsluhu těchto strojů, nebo jednoduše z důvodu, že člověk stejnou práci zvládne udělat levněji.

Teď je ale všechno jinak. Materiál tu po hale rozvážejí autonomní robotizované vláčky a zaměstnanců tu, zdá se, není mnoho. V místě, kde se vyrábí zdaleka nejtěžší součást elektromobilů, jsou trochu překvapivě k vidění hlavně ženy a dívky. To proto, že o fyzicky namáhavou práci tady vůbec nejde. Robotická ramena tu s půltunovými moduly máchají ve vzduchu způsobem, jako by měly jen pár kilo.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.