Prohlídka haly Škody Auto, kde se kompletují trakční baterie pro elektromobil Enyaq, je poučná hlavně pro pamětníky. Kdo mladoboleslavskou továrnu znal už v 90. letech, podvědomě čeká, že tu kromě strojů potká i velké množství lidí. Buď jako obsluhu těchto strojů, nebo jednoduše z důvodu, že člověk stejnou práci zvládne udělat levněji.
Teď je ale všechno jinak. Materiál tu po hale rozvážejí autonomní robotizované vláčky a zaměstnanců tu, zdá se, není mnoho. V místě, kde se vyrábí zdaleka nejtěžší součást elektromobilů, jsou trochu překvapivě k vidění hlavně ženy a dívky. To proto, že o fyzicky namáhavou práci tady vůbec nejde. Robotická ramena tu s půltunovými moduly máchají ve vzduchu způsobem, jako by měly jen pár kilo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.