Dacia se stala v Evropě synonymem dostupného automobilu a poměrně rychle ze sebe smyla nálepku značky z bývalého východního bloku. Logan, Duster nebo Sandero uspěly i v západoevropských zemích, ostatně Francie je dnes pro rumunského výrobce největším odbytištěm. „Když to řeknu trochu brutálně, v roce 2033 budeme poslední značkou se spalovacími motory,“ nastínil budoucnost Dacie na setkání s novináři v Praze její viceprezident pro prodeje, provoz a marketing Xavier Martinet.

Jeho strategií je nabízet spalovací motory až do chvíle, kdy mu to úřady skutečně zakážou. V Evropě to je rok 2035, mimo ni zatím definitivní datum na mnoha trzích známé není. „Neznamená to však, že půjde o nečisté motory. Existují i čisté formy spalovacích motorů, dále budeme rozvíjet třeba pohon na LPG,“ předesílá Martinet.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký pohon budou mít nové vozy Dacia.
  • Jak Dacia dosahuje nízké ceny u svých vozů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.