Prodej hybridních aut v Česku za osm měsíců letošního roku stoupl o 114 procent na 15 052 vozidel. Odbyt elektromobilů se zvýšil o 8,6 procenta na 1604 vozů. Hybridům nahrává nižší cena i menší závislost na dobíjecí infrastruktuře. V tiskové zprávě to v pátek sdělil Svaz dovozců automobilů a prodejců. Celkově se v Česku prodalo za osm měsíců 147 659 osobních aut, což je o 12 procent více než loni. Vozy na elektrický pohon tak představovaly 11 procent prodejů.

Nejrychleji rostla kategorie tzv. plug-in hybridů, u kterých se baterie dobíjí ze zásuvky. Jejich prodej se od ledna do konce srpna proti stejnému období loni zvýšil o 174 procent z necelé tisícovky na 2708 vozů.

Nejprodávanější značkou hybridních aut zůstává Toyota s 3821 vozy. Následuje Ford s 2084 auty a třetí je díky prodejům modelů Superb a Octavia domácí Škoda Auto s 1572 vozy. Na čtvrtém místě je Volvo. „Na trhu se stále více ukazuje, že hybridní pohon je aktuálně nejvhodnějším krokem k větší ekologizaci silniční dopravy. Hybridy jsou již cenově srovnatelné s konvenčními vozy a nejsou závislé na dobíjení z elektrické sítě. U Toyoty tvoří více než 70 procent a u Lexusu více než 90 procent celkových prodejů osobních vozů v letošním roce,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Plně elektrických osobních automobilů přibylo v srpnu 178, což je o 75 víc než loni. Z evropského pohledu jsou podle tajemníka svazu dovozců Josefa Pokorného tyto hodnoty však nadále velmi nízké a řadí ČR mezi země EU s nejnižším počtem registrovaných elektromobilů. V prodeji je díky modelu Enyaq premiantem Škoda Auto s 539 vozy. Následuje Volkswagen, který na trh umístil 193 elektromobilů, a třetí příčka patří americké Tesle se 139 prodanými vozy.