Nedávné prohlášení automobilky Daimler o zastavení vývoje vodíkového pohonu vyvolalo pochybnosti, zda má tento složitý a náročný systém vůbec nějakou budoucnost. Daimler patří k automobilkám, které určují trendy. Ukončení již zahájené výroby malosériového modelu Mercedes-Benz GLC F-Cell proto vyvolalo značný ohlas. Již méně pozornosti se věnovalo tomu, že Daimler k tomuto kroku sáhl kvůli nedostatku financí.
Vodíkový pohon osobních aut v historii vyzkoušeli téměř všichni velcí výrobci od amerického Fordu a General Motors po Audi a Volkswagen. Všichni potvrzují, že samotná myšlenka má velký potenciál. Vysoká energetická hustota vodíku spojuje nulové emise zdravotně škodlivých látek, dlouhý dojezd a tankování trvající pár minut. Investiční náročnost a závislost na teprve budované infrastruktuře ho ale často odsouvá na vedlejší kolej. Obzvláště to platí za současného poklesu trhu a nutnosti uvádět na trh ekonomicky ztrátové elektromobily. Na vodíku dnes aktivně pracuje Toyota, Honda, Hyundai a BMW. A právě bavorská značka si tento týden pospíšila s ujištěním, že bude v těchto aktivitách pokračovat.
Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.