Nedávné prohlášení automobilky Daimler o zastavení vývoje vodíkového pohonu vyvolalo pochybnosti, zda má tento složitý a náročný systém vůbec nějakou budoucnost. Daimler patří k automobilkám, které určují trendy. Ukončení již zahájené výroby malosériového modelu Mercedes-Benz GLC F-Cell proto vyvolalo značný ohlas. Již méně pozornosti se věnovalo tomu, že Daimler k tomuto kroku sáhl kvůli nedostatku financí.
Vodíkový pohon osobních aut v historii vyzkoušeli téměř všichni velcí výrobci od amerického Fordu a General Motors po Audi a Volkswagen. Všichni potvrzují, že samotná myšlenka má velký potenciál. Vysoká energetická hustota vodíku spojuje nulové emise zdravotně škodlivých látek, dlouhý dojezd a tankování trvající pár minut. Investiční náročnost a závislost na teprve budované infrastruktuře ho ale často odsouvá na vedlejší kolej. Obzvláště to platí za současného poklesu trhu a nutnosti uvádět na trh ekonomicky ztrátové elektromobily. Na vodíku dnes aktivně pracuje Toyota, Honda, Hyundai a BMW. A právě bavorská značka si tento týden pospíšila s ujištěním, že bude v těchto aktivitách pokračovat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.