Nedávný skandál koncernu Volkswagen s motory, jejichž software rozeznal režim zkoušky na měření emisí oxidu dusíku a podle toho upravil chod motoru, ještě zvýšil nedůvěru veřejnosti vůči technickým údajům, které uvádí výrobci. Často se v této souvislosti zmiňují také laboratorní testy spotřeby, jejichž hodnoty bývají v reálném provozu jen těžko dosažitelné.
Jenže je nutné si uvědomit, že tato metodika slouží zejména k porovnání jednotlivých modelů mezi sebou a reálná spotřeba stejně nejvíc ze všeho závisí na stylu jízdy řidiče. I proto zatím budeme výrobci udávané hodnoty v kombinovaném režimu jízdy používat v našich přehledech. Slovo "zatím" je nasnadě, protože se pracuje na přípravě metodiky, která hodnoty více přiblíží realitě. V platnost však vejde nejdříve v roce 2017.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.