Audi S1 je derivátem modelu A1, tedy auta, které se na českých silnicích pohybuje už téměř čtyři roky. Vůz, jenž není delší než čtyři metry, nejčastěji parkuje v satelitech okolo Prahy a slouží mladým jako přibližovadlo do školy nebo do prvního zaměstnání. I proto by se mohlo zdát, že tlačit na výkon a jízdní vlastnosti je v tomto případě zcela zbytečné. Ale není to úplně pravda.

Zejména když se do práce pustí inženýři z Ingolstadtu. Ti se v tomto případě rozhodli, že nenechají kámen na kameni, nebo spíš plech na plechu. Ostatně byli postaveni před celkem složité úkoly. Není totiž žádná legrace do tak malého vozu nasadit pohon všech kol. Jen kvůli tomu museli konstruktéři vyměnit u auta celou zadní nápravu. Z torzní tyče se tak stalo moderní zavěšení typu multi-link. Pak už však jen stačilo nasadit motor, který používá celá řada jiných vozů Audi, jenže mnohem větších a těžších.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se