Nová Škoda Octavia RS přichází na český trh se dvěma motory, dvěma převodovkami a dvěma karosářskými verzemi. Základem je liftback vybavený benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 162 kW (220 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Spotřebuje 6,2 litru benzinu na 100 km a stojí 619 900 korun. Za automat se připlácí 50 tisíc korun, spotřeba pak naroste o dvě deci.

Naftovou volbou je v případě Škody Octavia RS čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 135 kW (184 k). Zatímco model RS s benzinovým motorem zrychlí z nuly na stovku za 6,8 sekundy, turbodieselu to trvá 8,1 sekundy. Také maximální rychlost je nižší – 232 km/h. Jednotka ale spotřebuje v průměru 4,6 litru nafty na 100 km a je přitom o 10 tisíc korun dražší než benzinová.

Škoda Octavia RS je k dostání také ve variantě kombi, rovněž s oběma motory a možností zvolit automatickou nebo manuální převodovkou. V základní konfiguraci vyjde na 654 900 korun. Za kombi se tedy připlácí 35 tisíc korun.

Škoda Octavia RS dbá i v nové generaci na sportovní vzhled. Auto ozdobí zadní spoiler, chromové koncovky výfuku nebo speciální design masky chladiče. Na výběr je celá řada kol z lehkých slitin ve velikostech od 17 do 19 palců. Lze si například připlatit za designový paket, kdy jsou rámeček masky a zpětná zrcátka vyvedeny v černé barvě. Ve verzi liftback vyjde na 800 korun, u kombi stojí 6500, protože černou barvu pak dostane i střešní nosič.

Bi-xenonové světlomety a LED pro denní svícení jsou v ceně, připlácí se 3500 korun za automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. Asistent proti střetu s jiným vozem v nízkých rychlostech stojí 9000 korun, za navigační systém spolu se čtečku dopravních značek a systémem inteligentních světel se platí 59 800 korun, samotná navigace Columbus vyjde na 35 500 korun.

Nová Octavia RS je větší, rychlejší, úspornější, lépe vybavená a zároveň levnější než předchozí generace. Jejich porovnání si můžete prohlédnout zde.

Sportovní podvozek, který je v případě verze liftback snížený o 12 mm a kombi o 13 mm, je v základu. Vzadu je vůz vybaven víceprvkovou nápravou. Součástí výbavy je také elektronická náhrada uzávěry diferenciálu XDS. Ta úzce spolupracuje se stabilizací.

Interiér je vyveden v černé barvě. Novinkou je osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici sportovní sedadla. Součástí sériové výbavy je i sportovní tříramenný volant potažený perforovanou kůží. Kůže je k vidění i na hlavici řadicí páky a madlu ruční brzdy. Za bezklíčové odemykání a startování se připlácí 10 tisíc korun.

Ceny Škody Octavia RS na českém trhu:

Octavia RS
2.0 TSI – 619 900 Kč
2.0 TSI AP – 669 900 Kč
2.0 TDI – 629 900 Kč
2.0 TDI AP – 679 900 Kč

Octavia RS Combi
2.0 TSI – 654 900 Kč
2.0 TSI AP – 704 900 Kč
2.0 TDI – 664 900 Kč
2.0 TDI AP – 714 900 Kč

Prohlédněte si Octavi RS na prvním oficiálním videu:

2013 Skoda Octavia RS and Octavia Combi RS

2013 Skoda Octavia RS and Octavia Combi RS

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist