Tak si to užij, zní většinou přání přátel nebo kolegů, když se s nimi loučím při odjezdu na autosalon. A já se snažím. Účastním se pravidelně toho ve Frankfurtu, Paříži (střídají se) a v Ženevě. Zkoušel jsem si ale prohlédnout i ty v New Yorku, Los Angeles nebo v Lipsku. Všechny mají během novinářských dní jedno společné – hodně aut, ale i lidí.
Ženevský autosalon ale rozhodně mezi evropskými patří k těm nejpříjemnějším. Díky své kompaktnosti, kdy jsou všechny značky schované pod jednou střechou, se člověk nenaběhá tolik jako například na roztříštěném výstavišti ve Frankfurtu.
Horší je to ale s faktem, že Ženeva leží ve Švýcarsku. Je tu výrazně dráž a sehnat ubytování není nejjednodušší. Na tomto místě můžete sledovat můj fotoblog. Příspěvky jsou řazené od nejnovějšího k nejstaršímu.
14:20 O jaké auto je v Ženevě největší zájem? Je to novinka od Ferrari, která nese zvláštní název LaFerrari. Není ale právě lehké se k ní dostat. Po pěti minutách tlačenice mi došly nervy. Snad se mi ji podaří alespoň na moment zahlédnout zítra.
LaFerrari. Tedy někde tam bude... twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
13:25 Rád jsem na chvíli zapomněl na nová auta a pokochal se tímto krásným kusem historie. To je unikátní McLaren F1.
McLaren přivezl i krásný starý kousek - model F1 twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
12:45 Nejsem si jistý, jestli je to krásné auto, ale rozhodně vyvolalo rozruch. Lamborghini Veneno patří k nejzajímavějším autům letošního veletrhu. Ale pokud si ho chcete pořídit, máte smůlu. Jsou jen tři a už jsou prodané.
Něco zajímavého mají u Lamborghini twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
11:30 Volvo má nový multimediální systém. Umožňuje dotykové ovládání a je stejně rychlý jako nejmodernější smartphony. Umožní prohlížení 3D budov v navigaci, hlasové zadávání cíle nebo prohlížení internetu. Zajímavé.
Nové dotykové ovládání twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
11:15 Měl jsem zajímavý rozhovor s Lottou Jacobson z automobilky Volvo. Je zodpovědná za vývoj bezpečnostních technologií. Bavili jsme se o novém systému na ochranu cyklistů a budoucnosti dopravy. Rozhovor vyjde v pátek.
Rozhovor s Lottou Jacobson twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
10:40 Prošel jsem kolem stánku Ferrari, kde se chystá odhalení následovníka modelu Enzo. Zatím je ale pod plachtou.
Tajemné Ferrari čeká na odhalení twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
10:15 Škoda právě na tiskové konferenci ukázala novou Octavii Combi. V 11 hodin pak zveřejní její českou cenu. Vůz se začne prodávat v květnu spolu s verzí 4x4. Ještě letos také přijde rychlá Octavia RS.
Na stánku Škody se právě představila nová Octavia Combi twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
9:15 S kolegou Romanem Šitnerem jsem zabrali místa v novinářském oddělení stánku Škody. Kolem poledne tu bývá husto a pracuje se i vestoje. Kdo si včas nesedne a nepřipojí svůj notebook k síti, má smůlu.
Začínáme v novinářském oddělení. twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
Začíná první novinářský den autosalonu
21:30 Večírek Volkswagenu je monumentální akce, která se připravuje dva měsíce dopředu. Ani si netroufám odhadnout, kolik stojí. Letos tu je o nějakých 200 lidí více než v minulých ročnících. Po představení jednotlivých značek se už v sále nedalo ani hnout.
Večírek Volkswagenu twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
19:45 Jsem na večírku Volkswagenu a je tu hlava na hlavě. Hlavní roli sehrál VW XL1, tedy auto, které spotřebuje 0,9 litru nafty na 100 km. Jeho výroba ale asi bude náročná. Zatím ho totiž chtějí vyprodukovat jen v 250 kusech.
VW XL1 vine.co/v/bHiP1tJi5jj
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 5. března 2013
14:15 Už tradičně jsem si nezařídil akreditaci předem. Naštěstí se v pondělí netvoří žádné fronty jako během novinářských dní. Nejsem totiž jediný zástupce tisku, který vše nechává na poslední chvíli, i když si každý rok slibuje, že tentokrát se už polepší. Naštěstí dnes je vstupenka a voucher na autokatalog otázkou několika minut. Kolega Jarda Vít z Týdne (na snímku) je na tom podobně jako já.
Akreditace twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 4. března 2013
12:00 Zdá se, že se na autosalon vyrazil podívat i známý lyžař Jon Olsson. Jako vždy vzal s sebou na zakázku postavený supersport Audi R8 vybavený karbonovou rakví na jeho lyžařské náčiní. Potkal jsem ho na letištním parkovišti.
Celebrita na parkovišti twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 4. března 2013
11:45 Švýcarsko není členem EU. A tak si operátoři rádi namastí kapsu. Zatímco z Francie stojí poslat 1 MB jen 20 korun, ze Ženevy bych zaplatil 240 korun. Naštěstí jsme u hranic, a dají se tu proto chytit i francouzští operátoři.
A to jsem chtěl používat datový roaming... twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 4. března 2013
9:30 Vyrážíme. Spojení se Ženevou zajišťuje pod hlavičkou ČSA malá letecká společnost s ještě menším letadlem. Je to Saab se třemi sedadly v řadě. Let mu ale zabere jen hodinu.
Snad nedostanem Darwinovu cenu. twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 4. března 2013
8:30 Ačkoliv autosalon začíná až v úterý, letíme v pondělí ráno. Alespoň zbude více času na práci a přípravy. Před startem je ale potřeba se posilnit. V letištní restauraci nás už dobře znají. Gulášovka je tu dobrá. Musí být, když za ni zaplatíte 130 korun.
Každá správná cesta za autosalonem začíná u letištního guláše. twitter.com/JanMarkovic/st…
— Jan Markovič (@JanMarkovic) 4. března 2013
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist