Tak si to užij, zní většinou přání přátel nebo kolegů, když se s nimi loučím při odjezdu na autosalon. A já se snažím. Účastním se pravidelně toho ve Frankfurtu, Paříži (střídají se) a v Ženevě. Zkoušel jsem si ale prohlédnout i ty v New Yorku, Los Angeles nebo v Lipsku. Všechny mají během novinářských dní jedno společné – hodně aut, ale i lidí.

Ženevský autosalon ale rozhodně mezi evropskými patří k těm nejpříjemnějším. Díky své kompaktnosti, kdy jsou všechny značky schované pod jednou střechou, se člověk nenaběhá tolik jako například na roztříštěném výstavišti ve Frankfurtu.

Horší je to ale s faktem, že Ženeva leží ve Švýcarsku. Je tu výrazně dráž a sehnat ubytování není nejjednodušší. Na tomto místě můžete sledovat můj fotoblog. Příspěvky jsou řazené od nejnovějšího k nejstaršímu.

14:20 O jaké auto je v Ženevě největší zájem? Je to novinka od Ferrari, která nese zvláštní název LaFerrari. Není ale právě lehké se k ní dostat. Po pěti minutách tlačenice mi došly nervy. Snad se mi ji podaří alespoň na moment zahlédnout zítra.

13:25 Rád jsem na chvíli zapomněl na nová auta a pokochal se tímto krásným kusem historie. To je unikátní McLaren F1.

12:45 Nejsem si jistý, jestli je to krásné auto, ale rozhodně vyvolalo rozruch. Lamborghini Veneno patří k nejzajímavějším autům letošního veletrhu. Ale pokud si ho chcete pořídit, máte smůlu. Jsou jen tři a už jsou prodané.

11:30 Volvo má nový multimediální systém. Umožňuje dotykové ovládání a je stejně rychlý jako nejmodernější smartphony. Umožní prohlížení 3D budov v navigaci, hlasové zadávání cíle nebo prohlížení internetu. Zajímavé.

11:15 Měl jsem zajímavý rozhovor s Lottou Jacobson z automobilky Volvo. Je zodpovědná za vývoj bezpečnostních technologií. Bavili jsme se o novém systému na ochranu cyklistů a budoucnosti dopravy. Rozhovor vyjde v pátek.

10:40 Prošel jsem kolem stánku Ferrari, kde se chystá odhalení následovníka modelu Enzo. Zatím je ale pod plachtou.

10:15 Škoda právě na tiskové konferenci ukázala novou Octavii Combi. V 11 hodin pak zveřejní její českou cenu. Vůz se začne prodávat v květnu spolu s verzí 4x4. Ještě letos také přijde rychlá Octavia RS.

9:15 S kolegou Romanem Šitnerem jsem zabrali místa v novinářském oddělení stánku Škody. Kolem poledne tu bývá husto a pracuje se i vestoje. Kdo si včas nesedne a nepřipojí svůj notebook k síti, má smůlu.

Začíná první novinářský den autosalonu

21:30 Večírek Volkswagenu je monumentální akce, která se připravuje dva měsíce dopředu. Ani si netroufám odhadnout, kolik stojí. Letos tu je o nějakých 200 lidí více než v minulých ročnících. Po představení jednotlivých značek se už v sále nedalo ani hnout.

19:45 Jsem na večírku Volkswagenu a je tu hlava na hlavě. Hlavní roli sehrál VW XL1, tedy auto, které spotřebuje 0,9 litru nafty na 100 km. Jeho výroba ale asi bude náročná. Zatím ho totiž chtějí vyprodukovat jen v 250 kusech.

14:15 Už tradičně jsem si nezařídil akreditaci předem. Naštěstí se v pondělí netvoří žádné fronty jako během novinářských dní. Nejsem totiž jediný zástupce tisku, který vše nechává na poslední chvíli, i když si každý rok slibuje, že tentokrát se už polepší. Naštěstí dnes je vstupenka a voucher na autokatalog otázkou několika minut. Kolega Jarda Vít z Týdne (na snímku) je na tom podobně jako já.

12:00 Zdá se, že se na autosalon vyrazil podívat i známý lyžař Jon Olsson. Jako vždy vzal s sebou na zakázku postavený supersport Audi R8 vybavený karbonovou rakví na jeho lyžařské náčiní. Potkal jsem ho na letištním parkovišti.

11:45 Švýcarsko není členem EU. A tak si operátoři rádi namastí kapsu. Zatímco z Francie stojí poslat 1 MB jen 20 korun, ze Ženevy bych zaplatil 240 korun. Naštěstí jsme u hranic, a dají se tu proto chytit i francouzští operátoři.

9:30 Vyrážíme. Spojení se Ženevou zajišťuje pod hlavičkou ČSA malá letecká společnost s ještě menším letadlem. Je to Saab se třemi sedadly v řadě. Let mu ale zabere jen hodinu.

8:30 Ačkoliv autosalon začíná až v úterý, letíme v pondělí ráno. Alespoň zbude více času na práci a přípravy. Před startem je ale potřeba se posilnit. V letištní restauraci nás už dobře znají. Gulášovka je tu dobrá. Musí být, když za ni zaplatíte 130 korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist