Pod kapotou nového Mercedesu-Benz A45 AMG se objeví čtyřválec, o který se postarala divize AMG z Affalterbachu. Jde o zajímavou jednotku, která je obdařena přeplňováním a přímým vstřikováním. Maximální výkon má hodnotu 360 koní a přichází až ve vysokých 6700 otáčkách za minutu.

Točivý moment je v případě Mercedesu 450 Nm a je dostupný v širokém spektru otáček od 2250 do 5000 za minutu. Takovou sílu je potřeba přenášet na všechna čtyři kola. Automobilka proto vyvinula novou verzi svého pohonu 4Matic.

Ten dokáže rozdělovat točivý moment přes vícelamelovou spojku integrovanou v zadním diferenciálu. V jednu chvíli je možné poslat i sto procent síly jen na přední kola. Systém spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift DCT, která nabízí několik režimů řazení.

Luxusní hatchback ze Stuttgartu schopný zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy to ale nebude mít lehké. O pouhých pět desetin sekundy pomalejší čas má totiž konkurent v podobě Audi A3 Sportback, která bude také v Ženevě debutovat. Navíc nabízí i manuální převodovku.

Audi požene čtyřválec, konkrétně 2.0 TFSI s výkonem rovných 300 koní. Maximální točivý moment je 380 Nm. Audi opět nasadilo své známé quattro. Stálý pohon všech kol nyní využívá lehce přepracovanou vícelamelovou spojku. Kromě dobré dynamiky by Audi S3 Sportback mělo předvádět i jisté a velmi rychlé průjezdy zatáček.

Rozložení hmotnosti v Audi S3 Sportback je v poměru 59:41 mezi přední a zadní nápravou. Motor je ale o pět kilogramů lehčí než v předchozím modelu, navíc je nakloněný v úhlu 12 stupňů vzad. Auto celkem váží 1445 kg, podařilo se tedy ušetřit celých 70 kg hmotnosti oproti minulému modelu.

Už za pár týdnů bude tedy zajímavé sledovat, jaký z představovaných modelů si získá nejvíce návštěvníků.