Modernizovanou Škodu Yeti už jsme viděli, neměli jsme však možnost pořídit fotografie. Představu o nové tváři terénního auta dostanete, když si na karoserii aktuálního Yetiho naroubujete "čumák" nové Škody Rapid. Současné kulaté přední mlhovky Yetiho zakousnuté do hlavních světlometů se přestěhují dolů do krajů přední části vozu, změní tvar na obdélníkový a budou tvořit spolu s hlavními světlomety motiv čtyřlístku.

Zvětší se rovněž "nos" zasahující do mřížky chladiče, nad nímž se objeví nové černobílé logo. Ačkoli rozměry Yetiho zůstávají beze změn a model tak i nadále bude platit za nejmenší kompaktní SUV na trhu, nový design jej zvlášť v bílé barvě opticky zvětšuje. Porovnávat parametry Yetiho s konkurenty můžete zde.

Novinkou u modernizované Škody Yeti bude odlišení verzí do terénu a do města. Viděli jsme terénní variantu Yetiho pojmenovanou Outdoor, městské provedení zřejmě přijde o některé ochranné prvky karoserie před odletujícími kamínky při jízdě mimo asfalt.

Městskou a terénní variantu vozu SUV nabízí v současnosti například větší koncernový bratr Yetiho Volkswagen Tiguan nebo menší konkurent Suzuki SX4 prodávaný buď jako Urban Line bez plastových plastových lemů blatníků, nárazníků a bočních ochranných lišt, nebo Outdoor Line se všemi ochrannými prvky.

Modernizovaný Yeti přijede na trh příští rok. Přesnější datum Škoda tají, jisté je, že to bude až po uvedení nové generace Octavie. Ceny, výbavy a parametry aktuálního modelu Yeti včetně cenově výhodných modelů Champion a Mont Blanc objevíte zde.

Zjistili jsme i další dosud neznámé informace o nové Škodě Rapid, která na trhu v nejbližších měsících zaplní místo mezi Fabií a Octavií. Ze zákulisí jsme se dozvěděli, že podvozek Rapidu je skládačkou z několika současných modelů, například Roomsteru. To odpovídá i našim dojmům z prvních testů Rapidu, který si můžete přečíst zde. Na trh se také chystá sportovněji laděná varianta minivozu Citigo.

Kromě produktových změn se ve Škodovce střídají také členové top managementu. Eckhard Scholz, který měl v představenstvu Škody Auto na starosti technický vývoj, se od 1. září stěhuje do vedení divize užitkových vozů značky Volkswagen, kde byl jmenován mluvčím představenstva a na starosti bude mít i technický vývoj.

"Koncern Volkswagen dosahuje nyní celosvětového podílu mezi užitkovými vozy pouze kolem tří procent, zatímco jiné značky jsou i nad deseti procenty. Našim úkolem je tento stav změnit, což se dotkne i Škody, protože se při expanzi v této oblasti předpokládá úzká spolupráce koncernových značek," prohlásil Scholz.

Škoda aktuálně nabízí na českém trhu jediné užitkové auto - model Praktik, což je dodávková verze Škody Roomster. V pořadí značek vydávaném Svazem dovozců automobilů na základě údajů z registru vozidel podle prodeje lehkých užitkových vozů za první pololetí patří Škodě v Česku až desáté místo s podílem pouhých 2,82 %.

Eckharda Scholze nahradí v roli člena představenstva odpovědného za technický vývoj Frank Welsch, technik a inženýr, který byl v poslední době zodpovědný za vývoj karoserií značky Volkswagen.

VIDEO: Testovali jsme novou Škodu Rapid