Pokud si prohlédnete nové BMW řady 7 a pokusíte se jej porovnat se starším modelem, hledat rozdíly nebude lehké. Jak už bývá zvykem, velké „top“ sedany mění svůj vzhled jen lehce. Tím zohledňují svou konzervativní klientelu.

BMW 7 tak dostalo upravenou mřížku chladiče, která má méně svislých „žeber“. Upravena byla přední světla a nárazník dostal výraznější chromovou linku. Lehkou změnou prošla i zpětná zrcátka a brzdová světla mají jiný odstín červené.

Uvnitř došlo k přepracování sedadel a ovladače multimediálního systému iDrive. Jeho grafika je vyvedena v novém menu, které je okořeněno i o 3D efekty a objekty. BMW nově hlídá únavu řidiče a případně ho upozorní ikonou ve tvaru kávového šálku, že je potřeba si dát přestávku

Nejzajímavější je ale novinka pod kapotou. BMW nasadilo do práce motorizaci označovanou jako 750d xDrive. Jde o šestiválec, který je přeplňovaný hned třemi turbodmychadly. To mu dává celkový výkon 381 koní a maximum točivého momentu 740 Nm.

Dvoutunové auto díky takové síle dokáže vystřelit z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Maximální rychlost byla jako vždy omezena na 250 km/h. Není divu, tento motor se totiž montuje i do ostrých modelů M550d, nebo X5 a X6 M50d. Spotřeba? Podle tabulek v průměru 6,4 litru nafty na 100 km.

Nabídka ostatních motorů zůstává stejná. Můžete si tak pořídit slabší naftové šestiválce pod označením 730d a 740d, benzinovou volbu zastupují šestiválce 730i a 740i. Zůstal i osmiválec 750i a prestižní dvanáctiválec 760i. Pro ekologicky smýšlející milionáře je připravena verze ActiveHybrid.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist